آینده ای روشن در انتظار کارتینگ اصفهان

با فراهم شدن زیر ساخت‌ها و به کمک بخش خصوصی آینده روشنی در انتظار رشته کارتینگ اصفهان خواهد بود.

شهرام شاه زمانی رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: ورزش کارتینگ از سال ۱۳۸۷ در اصفهان به صورت باشگاهی شروع شد و در سال ۱۳۹۶ استاندارد‌ترین پیست کارتینگ در اصفهان افتتاح شد.

او افزود:کارتینگ حرفه‌ای بسیار جذاب و پر هیجان است، به دلیل شتاب و سرعت‌های بالا، هیجان باورنکردنی را برای بازیکنان و حتی تماشاگران ایجاد می‌کند و تماشگران بسیاری را جذب کرده است.


رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی استان اصفهان بیان کرد: در اصفهان افتخار حضور راننده‌های کارتینگی را داریم که در کشور‌های خارجی فعالیت دارند و افتخارات بسیار خوبی را کسب کرده اند.


شاه زمانی عنوان کرد:اکنون میانگین سنی این ورزش در کشور ما بخاطر محدودیت‌ها در اتومبیلرانی و قانون داشتن گواهینامه غالبا بین ۲۰ تا ۳۰ سال است، ولی در رشته موتور سواری و کارتینگ، اکثراً علاقمندان زیر ۲۰ سال شرکت می کنند.

 

او افزود:  اتومبیلرانی از پایه کارتینگ شروع و شامل رشته‌های اسلالوم، درگ، سرعت میدانی، آفرود، تورینگ، سافاری و رالی می‌باشد.


رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی گفت: شرایط شروع این ورزش ابتدا شرکت در دوره‌های ابتدایی آموزش کارتینگ یا موتورسواری پایه است و سپس هنرجویان باید نسبت به رشته انتخابی وسیله تهیه کنند تا بصورت حرفه‌ای رشته مورد علاقه خود را ادامه دهند و هر روز برای شرکت در تمرینات و مسابقات تجربیات بیشتری را کسب کنند.


شهرام شاه زمانی افزود: مشکلات این ورزش بیشتر شامل هزینه بالای تهیه موتور یا ماشین است، سرمایه اولیه برای ورود حرفه‌ای به این ورزش حداقل بالای ۵۰ میلیون است.


شاه زمانی گفت: ما اکنون در رشته موتور سواری بانوان کراس و ریس حدودا ۱۵ نفر و اتومبیلرانی نیز ۱۵ بانوی فعال و علاقمند داریم، در کلاس آقایان نیز بالای ۵۰ نفر در هر دو رشته کراس و ریس فعالیت دارند و هر روز به تعداد مخاطبان و علاقه‌مندان افزوده می‌شود.


او بیان کرد: امسال با نگرش جدید در آموزش و باهمکاری آکادمی بین المللی فدراسیون و اعطای نمایندگی در استان اصفهان سعی در بالابردن و ارتقاء سطح مربیان و دعوت از مدرسان مجرب و بالابردن سطح آموزش داریم.


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.