ابلاغ ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به خراسان جنوبی

۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه درحوزه مشاغل خانگی برای سال جاری به خراسان جنوبی ابلاغ شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،اکبری راد ، مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گفت: این اعتبار ملی برای پرداخت تسهیلات در حوزه رشته‌های مشاغل خانگی هزینه خواهد شد.

او از افزایش ۵ برابری این تسهیلات در مقایسه با پارسال خبر داد و افزود: دو بانک عامل در استان این تسهیلات را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهند کرد.

اکبری راد گفت: اولویت پرداخت این تسهیلات با مجریان پشتیبان، تعاونی‌های داری ظرفیت خوشه سازی، پیشران‌های فعال در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در صدد توسعه فعالیت‌شان هستند و همچنین متقاضیان آماده ورود به بازار ودارای مجوز مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری افزود: ۳۲۳ رشته‌های مشاغل خانگی در حوزه‌های صنایع دستی، فرش دستباف و رشته‌های مرتبط با صنایع، تولیدی (صنعت و خدمات)، امور تولیدات دامی شیلات صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی عشایری وفعالیت ها‌ی فرهنگی و هنری وجود دارد که می‌توانند از این تسهیلات ارزان قیمت بهره‌مند شوند.

او میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی را دستگاه‌های اجرایی صادر کننده مجوز فعالیت مشاغل خانگی را عنوان کرد.

اکبری راد گفت: صنایع دستی دارای ۵۷ رشته، فرش ورشته‌های مرتبط ۱۲ رشته، تولیدی ۶۴ رشته، بخش کشاورزی، عشایری و دام ۵۹ رشته وفعالیت ها‌ی فرهنگی ۱۳۱ رشته جمعا ۳۲۳ هستند که مشمول بهره مندی از این تسهیلات ارزان قیمت خواهند شد.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانکی قرض الحسنه مشاغل خانگی در سال به طرح ها‌ی منطبق بر ظرفیت اولویت‌های این استان و مورد تأیید دستگاه‌های اجرایی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.