نام کدام یک از بدنساز‌های ایرانی در لیست مسترالمپیا است؟

رقابت‌های مسترالمپیا ۲۰۲۱ آمریکا کمتر از یک ماه دیگر شروع می‌شود و بدنسازان مطرح جهان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار  دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کمتر از ۲۳ روز تا آغاز رقابت‌های مستر المپیا حرفه‌ای ۲۰۲۱ آمریکا زمان باقی مانده است و طبق روال هر سال، سایت رسمی این مسابقات نام ورزشکارانی که توانسته اند جواز این مسابقات را در یکسال گذشته به دست بیاورند، منتشر می‌کند.

این رقابت‌ها که بزرگترین آوردگاه مسابقات بدنسازی برای ورزشکاران مطرح و حرفه‌ای به شمار می‌آید، همه ساله از تاریخ ۷ تا ۱۰ اکتبر در کشور آمریکا برگزار می‌شود.

مسترالمپیای حرفه‌ای آقایان در ۴ دسته برگزار می‌شود که شامل رشته‌های زیر است:

  • بادی بیلدینگ (دسته وزنی آزاد)
  • بادی بیلدینگ (۲۱۲ پوند)
  • فیزیک
  • فیزیک کلاسیک

امسال نیز به مانند ۲ سال گذشته نام ورزشکاران ایرانی در بین لیست شرکت کنندگان این رشته‌ها دیده می‌شود.

در ادامه به معرفی ۲ بدنساز ایرانی حاضر در مسترالمپیای ۲۰۲۱ خواهیم پرداخت.

هادی چوپان

قهرمان شیرازی رشته بادی بیلدینگ در دسته آزاد که سابقه حضور در مسترالمپیای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را در کارنامه دارد یکی از ورزشکارانی است که با نام ایران در مستر المپیای امسال به روی سکوی مسابقات خواهد رفت. هادی چوپان بعد از مرحوم بیت الله عباسپور، دومین بدنساز ایرانی به شمار می‌آید که در مسترالمپیای حرفه‌ای شرکت کرده است.

چوپان در مسترالمپیای سال ۲۰۱۹ موفق به کسب مدال برنز و در سال ۲۰۲۰ موفق به کسب عنوان پنجمی شد. همچنین هادی چوپان عنوان قهرمانی از نگاه مردم را در مسترالمپیای ۲۰۱۹ به دست آورد و توانست نشان این قهرمانی را از آن خود کند.

هادی چوپان

باید دید این غول محبوب شیرازی امسال موفق به کسب چه مقامی در مسترالمپیا خواهد شد.

آبتین شکرابی

آبتین شکرابی، فیزیک کلاسیک کار خوشنام ایرانی که عناوین مهم زیادی در کارنامه خود دارد، توانست چند روز گذشته با قهرمانی در تگزاس پرو، به طور مستقیم به مسترالمپیا راه پیدا کند. این اولین باری است که نام یک ورزشکار ایرانی در لیست فیزیک کلاسیک مسترالمپیا قرار گرفته است.

اما نکته قابل توجه این است که مقابل نام شکرابی، نام کشور آمریکا ذکر شده است. دلیل این موضوع این است که شکرابی مدت کوتاهی است که مقیم این کشور شده است، اما از آن جایی که ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها از طرف فدراسیون کشورهایشان شرکت نمی‌کنند، در صورت مدال آوری شکرابی در المپیا، این مدال به نام آمریکا ثبت نمی‌شود.

آبتین شکرابی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار