حساسیت فصلی و آلرژی را با کرونا اشتباه نگیرید

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شهروندان نباید علائم آلرژی و حساسیت فصلی را با ویژگی‌های ابتلا به کرونا اشتباه بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، دکتر مرضیه توکل، متخصص آسم و آلرژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این که شهروندان نباید علائم آلرژی و حساسیت فصلی را با ابتلا به کرونا اشتباه بگیرند، گفت: حساسیت یا آلرژی واکنش بدن به عواملی مثل گرده گیاهان یا برخی مواد غذایی است که برای عموم افراد بی خطر هستند اما در برخی افراد آلرژی زا بود و می توانند در پوست، دستگاه گوارش و... علائم ایجاد کنند.

او افزود: آلرژی اگر در دستگاه تنفسی فوقانی باشد با علائمی مانند آبریزش بینی، سوزش و خارش بینی و سردرد همراه است که ممکن است با سرماخوردگی اشتباه گرفته شود.

توکل گفت: واکنش های آلرژیک در دستگاه تنفس تحتانی با علائمی مانند سرفه و خس خس سینه همراه است.

او با بیان این که علائم آلرژی بسیار شبیه به علائم بیماری های تنفسی است، افزود: افرادی که آلرژی دارند باید سریع روند درمانی را شروع کنند تا علائم آنان با کرونا و دیگر بیماری های تنفسی اشتباه گرفته نشود.

این متخصص آسم و آلرژی گفت: حساسیت به جنس ماسک ها ممکن است برای برخی افراد ایجاد شود که این افراد باید نوع ماسک خود را عوض کنند.

او افزود: افرادی که از ماسک پارچه ای استفاده می کنند باید دقت داشته باشند که هنگام شست و شو از مواد شوینده حساسیت زا استفاده نکنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.