گفتگوی پوتین و نخست وزیر پاکستان درباره تحولات افغانستان

نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور روسیه طی یک تماس تلفنی تحولات امنیتی منطقه بویژه افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «عمران خان»  نخست وزیر پاکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی یک تماس تلفنی تحولات امنیتی منطقه بویژه افغانستان را در کنار روابط دو جانبه مورد بررسی قرار دادند.

به گفته منابع خبری، نخست وزیر پاکستان با تأکید بر اهمیت صلح و ثبات در افغانستان برای امنیت و رفاه منطقه‌ای گفت: هماهنگی و رایزنی‌های نزدیک بین پاکستان و روسیه در مورد وضعیت افغانستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

عمران خان همچنین با برجسته کردن ضرورت کمک‌های فوری بشردوستانه به افغانستان و لزوم اجتناب از بحران اقتصادی در این کشور تصریح کرد: جهان نباید مردم افغانستان را در این مقطع حساس تنها بگذارد. به همین دلیل جامعه بین المللی باید در این زمینه ایفای نقش کند.

اکسپرس نیوز افزود: طرفین در این رایزنی تلفنی برای تقویت بیشتر روابط از جمله همکاری در زمینه‌های تجاری و سرمایه گذاری به توافق رسیدند.

به گفته منابع خبری تکمیل پروژه‌های انرژی میان دو کشور، توسعه همکاری در مجامع بین المللی از جمله سازمان همکاری شانگهای و همچنین تاکید بر ادامه رایزنی و سفر‌های سیاسی سطح بالا میان دو کشور برای تحقق منافع مشترک از دیگر محور‌های گفتگوی نخست وزیر پاکستان و رئیس‌ جمهور روسیه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار