اوقاف همدان ۱۴ میلیارد تومان در شرایط کرونایی هزینه کرده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: اوقاف همدان از ابتدای کرونا تا کنون، ۱۴ میلیارد تومان هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی ،مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: از ابتدای کرونا تاکنون ۱۴ میلیارد تومان برای تهیه نوشت افزار، بسته‌های معیشتی، بسته‌های بهداشتی، تجلیل از کادر درمان و کپسول اکسیژن هزینه شده است.

او در مراسم تودیع و معارفه رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر اظهار کرد: قبل از کرونا سازمان اوقاف همه ساله، موکب‌هایی را در مسیر داخل کشور و در خاک عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین ایجاد می‌کرد که به علت وضع موجود امسال این امکان وجود ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان افزود: البته این موضوع به منزله آن نیست که خدمت به زائران سیدالشهدا (ع) تعطیل شود.

حجت‌الاسلام حاجی‌ زین‌العابدینی از هزینه‌کرد اعتبارات این موکب‌ها به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع بین خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: در این راستا ۷ هزار بسته در قالب طرح شمیم حسینی و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال توزیع است.

او یادآور شد: از سوی دیگر بر اساس نیت واقفان تعداد زیادی بسته‌های غذایی گرم طبخ و بین جامعه هدف و خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه امسال در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند نیز یک‌هزار و ۲۰۰ بسته نوشت افزار توزیع می‌شود گفت: بیشتر این بسته‌ها در شهرستان ملایر توزیع خواهد شد چراکه نیت مرتبط در این زمینه دارد، در شهرستان‌های دیگر نیز از محل موقوفات خود توزیع اقلام صورت می‌گیرد.

حاجی‌زین‌العابدینی افزود: در ایام کرونا ۴۲ تبلت نیز در شهرستان‌های استان از محل موقوفات خریداری و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

او با بیان اینکه برای ویژه‌برنامه اربعین در بقاع متبرکه نیز با کسب مجوز از ستاد کرونا برنامه‌هایی داریم تصریح کرد: با دریافت مجوز، برنامه‌های ویژه اربعین در اوقاف برگزار می‌شود، در غیر این صورت به صورت حضوری برنامه‌ای نخواهیم داشت.

منبع فارس

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.