شمار قربانیان کرونا در ایالت فلوریدای آمریکا از مرز پنجاه هزار نفر نیز فراتر رفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نشریه فوربز، برپایه اطلاعاتی که روز پنجشنبه از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) منتشر شد، شمار جان باختگان کرونایی در ایالت فلوریدای آمریکا از مرز ۵۰ هزار نفر فراتر رفت.

بر پایه این گزارش، بیش از ۵۰ هزار نفر تنها در ایالت فلوریدا تأیید شده است که بر اثر کرونا جان باخته اند. این ایالت روز پنجشنبه از مرگ ۱۵۵۴ نفر دیگر خبر داد که با این حساب، شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این حساب به ۵۰ هزار و ۸۱۱ نفر رسید.

با عبور مرگ و میر ناشی از کرونا از مرز ۵۰ هزار نفر، فلوریدا چهارمین ایالتی در آمریکا شد که آمار جان باختگان کرونایی اش از چنین رقمی تجاوز کرده است.

طبق گزارش نشریه فوربز، جهش آمار کرونا که از ماه ژوئیه آغاز شده، بدترین وضعیت کرونایی را رقم زده است؛ به طوری که در نیمه ماه اوت شمار مبتلایان وزانه به کرونا به حدود ۲۵ هزار نفر و شمار افراد بستری شده در بیمارستان به بالای ۱۷ هزار نفر رسید.

بر اساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، آمار مرگ و میر روزانه کرونا در هفته گذشته تنها در ایالت فلوریدا به بیش از ۴۰۰ نفر در روز رسید.

طبق گزارش فوربز، بیمارستان‌های سراسر ایالت فلوریدا با بیشترین حجم بیماران کرونایی روبرو هستند و افزایش بستری شدن بیماران کرونایی بدین معناست که اکسیژن مایع برای بیماران با کمبود مواجه شده است.

گفتنی است افزایش دوبار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا در حالی است که به تازگی آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در این کشور در سخنانی نسبت به ظهور یک سویه خطرناک و وحشی کرونا هشدار داده که ممکن است در آینده با سرعت وحشتناکی گسترش یابد.

آنتونی فائوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در این کشور گفته است این گونه جدید ممکن است به قدری قوی باشد که سویه دلتا در برابر آن یک گونه ضعیف جلوه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار