بدری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت و مجلس موضوع قیر رایگان را به صورت ریشه‌ای در بودجه ۱۴۰۱ حل کنند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تا امروز در بودجه ۱۴۰۰ قیر رایگان دستگاه‌های مختلف اجرایی تأمین نشده است.

صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با یادآوری اینکه تأمین قیر رایگان مورد نیاز پروژه‌های عمرانی کمک‌رسان است، گفت: متأسفانه تا امروز در بودجه ۱۴۰۰ قیر رایگان دستگاه‌های مختلف اجرایی تأمین نشده است و قرار شده با حضور وزرای جدید راه و شهرسازی و نفت این مسئله حل شود. 

بدری همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت و کمیسیون تلفیق بودجه این موضوع را به صورت ریشه‌ای در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حل کنند تا تفسیرهای متعدد از سوی دولت رخ ندهد و به پروژه‌های عمرانی کمک‌رسانی شود. 

وی با اشاره به اهمیت تأمین قیر رایگان برای احداث راه‌ها و معابر روستایی و شهرداری‌های شهرهای کوچک، اظهار کرد: کارخانه‌های تولیدکننده قیر، مواد اولیه VB خود را از وزارت نفت دریافت می‌کنند و البته به صورت خصوصی اداره می‌شوند، اما در صورت تأمین شرایط مورد نیاز از سوی وزارت نفت، این کارخانه‌ها آماده همکاری هستند. با توجه به نیاز داخلی و صادرات از سوی کارخانه‌های تولید کننده، طبیعتاً ارائه و فروش قیر در سال‌های گذشته و امسال در بورس رخ می‌دهد. متأسفانه ساختار ارائه در بازار بورس و کنترل و نظارت‌های دولت باعث شده مشکلاتی برای قیمت واقعی قیر و محصولات داخل بورس ایجاد شود. 

بدری اضافه کرد: برای کشف قیمت یک درصد، محصول در بورس ارائه می‌شود و بیش از آن را در خارج از سیستم بورس ارائه می‌دهند و می‌فروشند که در پروژه‌های اساسی کشور مشکل ایجاد می‌کند. باید ساختار نظارتی مناسبی برای بورس تعیین شود و قیمت تمام شده تولید محصولات از جمله قیر مد نظر دولت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت برای تنظیم‌گری و دستیابی به قیمت واقعی باید از ابزار سلبی و ایجابی استفاده کند و اگر نیاز به اصلاح قانون وجود دارد، این اتفاق بیفتد. افزون بر این، لازم است عایدات مازاد بر قیمت تمام شده فروش را تنظیم‌گری کند. 

وی افزود: بررسی قیمت و تأمین انرژی‌های کارخانه‌های تولیدی یا موضوع مالیات بر درآمد نیز مسئله مهمی است تا از وارد شدن فشار بیشتر بر حوزه عمران جلوگیری شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار