دست‌درازی رژیم صهیونیستی به منابع زیرزمینی آب‌های مورد مناقشه با لبنان

رئیس پارلمان لبنان در بیانیه‌ای از وزارت خارجه این کشور خواست از طریق نهاد‌های بین‌المللی اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را پیگیری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از المیادین، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در واکنش به آغاز عملیات اکتشاف گاز از سوی رژیم صهیونیستی در آب‌های مورد مناقشه با این کشور در بیانیه‌ای گفت: انعقاد قرارداد حفاری از سوی رژیم اسرائیلی در منطقه مورد مناقشه در دریا چارچوب توافق «اطار» را نقض می‌کند.

بری در ادامه افزود: تداوم اقدامات ضد صلح از طرف رژیم اسرائیلی امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند و اجازه رژیم اسرائیل به شرکت «هالیبرتون» در خصوص آغاز اکتشاف توافقی را که تحت حمایت آمریکاست را نیز نقض می‌کند.

او اضافه کرد: ما از وزارت امور خارجه می‌خواهیم فورا به شورای امنیت برود تا احتمال نقض مجدد حقوقمان توسط رژیم اسرائیل را بررسی کند.

پیش از این رژیم اشغالگر صهیونیستی برای نخستین بار نقشه‌ای از آب‌های مورد مناقشه با لبنان منتشر کرده و آن‌ها را جزئی از رژیم جعلی خود نامید،. در همین حین لبنان مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی پیرامون ترسیم مرز‌های دریایی را پس از گذشت ۳۰ سال، ماه اکتبر گذشته با میانجیگری آمریکا آغاز کرد به امید اینکه حل و فصل مرز‌ها موجب اکتشاف گاز توسط لبنان در منطقه شود، زیرا رژیم صهیونیستی در حال حاضر مقادیری گاز استخراج می‌کند، اما لبنان هنوز این کار را آغاز نکرده است.

علیرغم اینکه آمریکایی‌ها نقش خود در مسأله ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را میانجی گرایانه توصیف می‌کنند، اما جانبداری آن‌ها از تل آویو کاملاً آشکار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار