مدیر کل امور مالی بازنشستگان مطرح کرد؛

جزییات صدور کارت های بانکی عکس دار برای بازنشستگان

خدامی گفت: بازه زمانی توزیع کارت‌های بانکی عکس‌دار برای بازنشستگان کشوری از ۳ هفته به ۵ ماه افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خدامی مدیر کل امور مالی بازنشستگان درباره کارت‌های بانکی عکس‌دار بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در طی چند ماه اخیر انواع خدمات رفاهی از ناحیه صندوق برای بازنشستگان ارائه شده است که یکی از آن ها جایگزینی کارت های بانکی معمولی با کارت های بانکی عکس دار است.

مدیر کل امور مالی بازنشستگان بیان کرد: کارت‌های بانکی عکس‌دار و درج برخی از اطلاعات هویتی در این کارت‌ها کمک می‌کند تا ضمن بهر‌ه‌برداری از این کارت‌ها در درگاه‌های بانکی این کارت‌ها جایگزین کارت‌های شناسایی شوند که بازنشستگان هم در سیستم بانکی و هم در نمایندگی‌های استانی با نشان دادن این کارت‌ها از انواع خدمات بهره‌مند شوند.

خدامی با بیان این‌که در طی یک ماه اخیر در ۲۸ استان از ۳۱ استان کلیه کارت‌ها صادر و به شعبه‌ی عامل که بازنشسته در زمان بازنشستگی خودش حسابی را برای دریافت حقوق افتتاح و به صندوق معرفی کرده بود ارسال شده است تصریح کرد: ولی در فرایند انجام این موضوع یک سری ابهامات برای بازنشستگان ایجاد شده است که مجددا برای پاسخ به برخی ابهامات اقدام کردیم که بازنشستگان بتوانند بدون در نظر گرفتن هرگونه دغدغه نسبت به دریافت کارت‌های خود از شعب عامل با قید فوریت اقدام کنند.

او ادامه داد: یکی از ابهامات این است که این کارت‌ها صرفا برای بازنشستگان صادر می‌شود در این مرحله موظفین مشمول دریافت کارت‌های بانکی عکس‌دار نیستند بنابراین ضرورتی به مراجعه به بانک ندارند و خدماتی که از درگاه بانکی دریافت می‌کنند با همان کارت‌های بانکی عادی که از بانک عامل دریافت کردند را باید در برنامه کاری خود لحاظ کنند.

مدیر کل امور مالی بازنشستگان اظهار کرد: نکته دوم این است که بازه زمانی توزیع کارت‌ها توسط شعب عامل که قبلا ۳ هفته تعیین شده بود اما با توجه به شرایط کرونایی حاکم و با توجه به مذاکراتی که با بانک صورت گرفت این مهلت ۳ هفته‌ای به ۵ ماه تغییر پیدا کرد لذا از بازنشستگان می‌خواهیم که بدون هرگونه دغدغه و بدون محدودیت در زمان فعلی در یک بازه زمانی ۵ ماهه به شعب عامل مراجعه کنند و نسبت به دریافت کارت‌های بانکی خود اقدام کنند.

خدامی گفت: موضوع بعدی این است که با توجه به توافق‌هایی که صورت گرفته کلیه هزینه‌های صدور این کارت‌ها بر عهده‌ی بانک صادرات است و شعبه‌ای که ارائه خدمت می‌کند حق ندارد در زمان تحویل کارت بانکی عکس‌دار از بازنشستگان وجهی دریافت کند و بازنشستگان اگر با شعبه‌ای مواجه شدند که نسبت به دریافت وجه اقدام کرد موضوع را به مدیریت امور مالی و همین‌طور به واحد پاسخ‌گویی ۲۵۰۰ اطلاع‌رسانی کنند تا موضوع پیگیری شود و هرگونه وجهی که از بازنشسته دریافت شده است به حساب حقوقی او استرداد شود.

وی افزود: نکته ديگر اين است كه زمانی که کارت‌ها به شعبه عامل تحویل داده می‌شود پیامکی از ناحیه بانک برای بازنشستگان مبنی بر مراجعه به بانک برای دریافت کارت بانکی عکس‌دار ارسال می‌شود پیامک دیگری هم توسط خود صندوق بازنشستگی به تلفن همراه بازنشسته فرستاده می‌شود که تاکید مضاعف برای مراجعه با بانک و دریافت کارت بانکی عکس‌دار است.

مدیر کل امور مالی بازنشستگان بيان كرد: با اين شرايط از بازنشستگانی که نسبت به دریافت پیامک اقدام نکردند می‌خواهیم که به شعبه مراجعه نکنند چون کارتی به شعبه برای این عزیزان تحویل داده نشده و مراجعه آن‌ها نتیجه‌ای هم نخواهد داشت.

خدامی با اشاره به این‌که تغییرات کارت‌های بانکی هیچ اختلالی در واریز حقوق بازنشستگان ایجاد نمی‌کند ادامه داد: حقوق بازنشستگان به همان حساب قدیمی واریز خواهد شد در زمینه دریافت خدمات هم همین‌طور است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: بازنشستگان هنگام دریافت کارت عکس‌دار درخواست فعال‌سازی را هم بدهند تا کارت‌های عکس‌دار بدون محدودیت آماده بهره‌برداری شود.

مدیر کل امور مالی بازنشستگان درباره مفقودی یا صدور کارت جدید بیان کرد: اگر بازنشسته جدیدی در سال ۱۴۰۰ و سنوات آتی به جامعه تحت پوشش صندوق بازنشستگی اضافه شود و همچنین بازنشستگانی که کارت بانکی عکس‌دار خود را از دست داده باشند صرفا در دی ماه هر سال می‌توانند با مراجعه به سامانه شمس که برای بانک صادرات است مراجعه کنند و درخواست کارت بانکی عکس‌دار جدید بدهند پس صدور کارت‌های عکس‌دار سالانه یک بار انجام می‌شود.

خدامی تصریح کرد: بازنشستگانی که استان محل حساب آن‌ها با استان محل سکونت آن‌ها متفاوت است هم صرفا با تایید آدرس شعبه نزدیک محل سکونتشان می‌توانند به کارتشان دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: این کارت‌ها به لحاظ امنیت و کیفیت در سطح مطلوبی قرار دارند دوره‌ی انقضای این کارت‌ها هم ۵ ساله است.


بیشتر بخوانید

آیا صندوق بازنشستگی کشوری ورشکسته شده است؟

 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands (Kingdom of the)
ثنا
۰۵:۵۳ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
سلام:من میگم کاشکی همه ی آدم ها میتوانستند عکسی که دوست دارند رو روی کارت خودشون بزارین البته با کمک بانک ها لطفا این کار رو بکنید❤️
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۵۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
یکی ازمسولین صندوق توضیح بده این همه هزینه برای صدور این کارتها چه فایده ای برای بازنشسته داره ؟ آخه یه کاری انجام بدین که یه باری از رو دوشمان برداشته بشه دلمونو به خوش کردین!!!
United States of America
اصغر ملک محمدی
۱۰:۰۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
شهرستان گیلان زندگی می کنم چطوری بیام تهران از طریق بانک بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
محمد شفیع سلمانی خشویی
۲۳:۰۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
سلام : فلسفه ادغام کارت بانکی با کارت شناسایی را هرکه مطرح کرده یا فرد بیسوادی بوده یا یک کلاهبردار حرفه ای در سیستم بوده که بنا داشته از این قضیه سودی ببرد یا دزدی و کلاهبرداری را با اطلاعاتی که روی کارت است در جامعه نشر دهند و دلیل طرح این مطالب این است که : 1- با بودن کارت ملی مثل تمام دول پیشرفته وحتی کشورهای عربی میتوان دسترسی به بانک "اطلاعات هویتی " بیمارستانی " درمانگاهی " و........داشت و با کشیدن کارت و دادن رمز تمام امور قابل اجراست 2- کارت بانکی فعلی برای گرفت حقوق و هزینه کردن اکتفا می کند و خطر گمشد ن و صدور سالانه را ندارد .3- این یک توهین به من بازنشسته است که هر کسی بخواهد بجای من برایم تعین تکلیف بیجا و برایم تصمیم بگیرد 4- اگر هنر دارند به امورات مهمتر مثل وضعیت معیشت و فقر ما بازنشستگان و........رسیدگی نمایند 5- از همه مهمتر اینکارها را می کنند که بازنشستگان عزیر درگیری فکری داشته باشند و نتوانند احقاق حق کنند .ولی کور خوانده اند . ما هنوز هشیاریم وبا تجربه ای که اندوخته ایم خوب وبد را تشخیص می دهیم . خدا نگهدار تان
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۵۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
اجباریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
واقعا با کارهای بیخود وچرت چرا پول‌های مفت برای فک و فامیلتان تدارک می بینید چه به درد بازنشسته می خورد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
لطفا به پاداش بازنشستگی فرهنگیان هم رسیدگی کنید سیزدهمین ماه بازنشستگی بدون دریافت حقمون داره میگذره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
معلوم نیست درصندوق بارنشتگی چه خبراست.
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۱:۳۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
آقایان نمی دانم هدف تان از این کار چیست یقینااگر حساب و یا عابربانکم ونیز در روند دریافت حقوقم تغییری را اعمال کنید به دیوان اداری طرح شکایت می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
مگرموظفین انسان نیستندهیچ مزایایی ندارندموظغین پابه پای همسرانشون سختی مناطف محروم راکشیدندولی توهیچی جایگاهی ندارند مهم تراینکه چرامسکن ملی به موظفیم خانم های سرپرست خانواده تعلق نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
سلام کارت خالی میخوام چکار، شما اگه هنر داری بعد از یک سال پاداش بازنشستگان را توی همون کارت قدیمی بریز
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کهنه سرباز
۲۱:۰۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
سلام .اقا نا اینجور خدمات نخواستیم ب کی شکوه کنیم. ما دغدغه همسانسازی ک قانون اکید دارد ک اجرا نمیشود داریم . ما پرداخت نکردن معوقات را دغدغه خود می دانیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
سلام سه استانی که شامل نمی شود چه استان هایی هستند
Iran (Islamic Republic of)
اختر
۱۹:۰۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
یه دستگاه عریض وطویل بنام صندوق باز نشستگان در ست شده گه بعناوین مختلف از باز نشسته بیچاره کم میشه چند سوال داشتم
هدف از تعویض کارتها چه بوده ما که مشکلی نداشتیم, تعویض کارت یه کمی سوال بر انگیزه,شما میفرمایید اگر کسی کارتش را گم کرد سالی یکبار کارت داده میشود,پس چگونه باید حقوق گرفت یعنی یه سال باد هوا بخوره,نکنه حاضر ,غایب میکنید ,که ما کی بمیریم ؟
شما بجای این کارهای عبث بهتره در تلاش باشید که کسانی راکه دست در جیب باز نشسته ها کردنند,را وادار کنید ,پولهای ما را بر گردانند ,بخصوص بانکها,.
فکر نکنید چون باز نشسته شدیم عقلمونو از دست دادیم,,ما دقیقا میدانیم چه هدفی دارید,بزود
ی خودتون هم باز نشسته میشوید,وآنوقت متوجه عرایض من میشوید
هر ماه مبلغی تحت عنوان حق عضویت کانون باز نشستگان کسر میکنید,,میشه توضیح بدین این پولها چه میشود ,کجا میره
خواهش میکنم بگذارید ,این دو روز زندگی باق مانده را بدون دغدغه تمام ,کنیم شما هم راحت میشین
چه خدماتی به نفع باز نشستهانجام میشه توضیح بدین لطفا
بجای تعویض کارت فکری بحال بیمه درمانی نا کار آمد باشید,بیمه پایه وتکمیلی را یه کاسه کنید,البته ا اگر ضرری به بعضی ها نمیرسه
خواهش میکنم قبل از اینکه تصمیمات اینچنینی بگیرید با ما هم مشورت کنید,ما در سی سال با کمترین حقوق وبدترین زمان خدمت کرده ایم شایسته ما نیست که این گونه با ما رفتار شود,امیید وارم که به مشکلات اساسی ما رسیدگی شود,ممنون

خواهش میکنم خدا را در امجام کارهایتان در نظر بگیرید,چون همه ما از صندوق نارا ضی هستیم
کمی از تعداد کار کنان که بیکار نشسته اند کم کنید,که بار اضافی برای ما درست نکنید
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۷:۳۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
مراجعه کردم وفرمی تکمیل نمودم وپس از ده دقیقه کارت دریافت نمودم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
بله صندوق ورشکسته دلیل اگر بازنشسته ای کارتشو گم کنه یک سال باید منتظر بمونه با توجه به سن و فراموشی این عزیزان دوم اینکه این دوره مجانیه ولی با یک تبصره اول اونهاییکه گوششون درازه برای خدمت به گوش کوچیکا خسارت بدن بعد برای حفظ منافع آیندگان همه باید پرداخت کنند سوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
اگه کارت دارید کارت ملی رو بدید به مردم نه کارت اجباری و الکی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
واقعا چقدر وقت صرف شده وفوق العاده به طراح تعلق گرفته؟ کارت حقوقی منه بازنشسته چه مزیتی غیر ار حقوقی که حقمه داره که میخواد عکس کارت ملیم که بدترین وغیرحرفه ای ترین عکس دوران زندگیمه روش چاپ کنید که چی بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
طرح خیلی مفتزح.این در شان بازنشستگان بزگوار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
سلام سازمان می فرمایدبه بازنشستگان خدمات داده ایم خدمات همین صدور کارته؟ عجبا !!!اگه لطف دارندچرا پول ایثارگری رو نمیدهند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
الان هر ماه ۱۰۰۰ تومان بابت کانون از همه کم میکنند و هیچ کاری حتی فیش و حکم هم نمی دهند این پول ها چی میشه و چرا کم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
جایتقدیر وتشکر فراوان از این همه زحمت که برای باز نشستگان میکشند مسئولینحیف که نمیشه ب ر ای قدر شناسی دسته گل بفرستیم هزینه بی جا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
چقدر خوبه پس از صدور کارت به بازنشسته پیام داده شود تا جهت دریافت به بانک مراجعه نماید
Iran (Islamic Republic of)
رمضان
۱۱:۰۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
چرا کارت‌های عکسدار در کوروش و بقیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف اجرا نمیشه همچنین 2000000تومان خرید نیز قابل اجرا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
سلام آقای خدامی میشه بفرمائید نشان دادن کارت در کانونهای باز نشستی چه خدماتی به بازنشستگان میدن که می فرمائید با نشان دادن کارت خدمات به آن ها ارائه میشود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۳۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
باسلام وروز بخیر محبت کنید احکامی که دراواسط تیرماه امسال صادر شده را دستور پرداخت بدهید بندن به سازمان بازنشستگی فارس تماس داشتم فرمودند بودجه ای بما تخصیص داده نشده وما اماده پرداختیم خواهشمند است دستور فرمایید این معوقه با حقوق مهر ماه پرداخت گردد چون همه بازنشستگان منتظرند ازلطف شما متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
مجیدمولایی
۰۷:۴۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
سلام ودروبرشما
کارت های عابر بانک وظیفه بگیران یا خانواده بازنشسته متوفی راهم شامل می شود یا فقط بازنشستگان را برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
تکریم ازبازنشسته یعنی همین بری توصف بانگ انشاالله کرونابگیری بمیری این جوری خرج سوم هفته چهلم و...به خاطر کرونا به نفع وراث میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
یک ماه است کارت عکسدار دریافت کرده ام وهرچه تماس می گیرم جهت ارائه خدمات رفاه وافق کورش فقط وعده می دهند که هفته بعد درست می شه وهیچکس جوابگو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
هیچ ضرورتی برای صدور کارت عکس دار بانکی نیست.درهیچ جای دنیا.اطلاعات اضافی وغیر قابل کاربردی رو درج نمیکنن.مسخره تر اینکه در صورت مفقودی سال یکبار در دی ماه صادر میشه .این قانون رو کی در آورده.پس در طول این مدت پول تو حساب شما.دارنده بازنشسته بینوا این در واون بزنه .بهتره به خواسته هایی که از طرف بازنشسته ها مطرح میشه رسیدگی وپیگیری کنین.نه کارهایی که امتیاز کاغد وچاپ به شما میرسه.یادتون باشه بازنشسته احمق نیست،
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۰۵:۴۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
با نشان دادن کارت انواع خدمات بهره مند شوند؟؟!! چه خدماتی، مثلا بازنشسته بجای یک صندلی روی 2 صندلی بنشیند؟ و از باد پنکه و کولر بهره بیشتری ببرد؟
لطفا، بجای انواع خدمات، فقط یک خدمت را بیان کنند که من هم بهره مند شوم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
مغازه بازکردیدواسه خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
چه کاریه آخه !!
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۰۰:۴۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
طرح خوبی هستش اگه ببرید بانک کارمند محترم از همه اطلاعات شغلی و ....مطلع میشود واقعا این بود تکریم بازنشستگان؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شیران
۲۳:۳۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
سوال این است که مزیت آن کارتها چیست؟بازنشسته کشوری چه سودی می‌برد؟ اینجور که متوجه شدم فقط گفته شده مزایایی دارد ولی چه نمیدانم.
Iran (Islamic Republic of)
دبیربازنشسته
۲۳:۲۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
شمافرمودیداگرکارت عکس دارمفقودشد فقط دی ماه می توانند کارت مجدد دریافت کنندتادی ماه چگونه می توانند ازمزایای کارت بهره مندگردنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
فقط خواهش میکنم عکسی که میگیرید عکسی باشه که خود ادم رغبت کنه نگاهش کنه یک عکس میگیرید همان موقع مثل زندانی ها میشه بزارید همون عکس رو خودمون بهتون بدیم شبیه عجوزه نباشیم سکته کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
برای خرید کالا از سایت با کارتهای جدید نمیشه خرید کرد هرچه میخوام خرید کنیم میگه شماره کار متابقت نداره با کارت قبلی لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
سلام منه بازنشسته کارت بانکی تحویل گرفتم ولی عکسی روی آن نبود
Canada
علی
۰۵:۴۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
یه عکس خودت روش بچسبون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
فروشگاه های افق کوروش برای این کارت ها تخفیف محصولات بکاه را اعمال نمی کنند جون هنوز بروز رسانی نشده اند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
حالا افق کوروش چه کالای ارزونی داره که از اونجا خرید کنیم
آخرین اخبار