اجرای طرح ارتقای میزان باسوادی در سه شهرستان کهگیلویه، بهمئی و لنده

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح شتاب بخشی باسوادی در شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و لنده آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح شتاب بخشی باسوادی  با هدف ارتقای میزان باسوادی سه شهرستان کهگیلویه، بهمئی و لنده به میانگین سواد استان و با ثبت‌نام سوادآموزان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال آغاز شد.

جمالی افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵ میانگین باسوادی استان ۹۲ و ۷ دهم درصد است که این سه شهرستان به لحاظ سواد پایین تر از میانگین استان هستند .

او بیان کرد: شناسایی و جذب و پوشش بی سوادان گروه سنی هدف مستلزم مشارکت خانواده‌ها ،ادارات، نهادها، دستگاه‌های اجرایی، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا هاست.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: اسامی ۶ هزارو۶۶۰ تن از بی سوادان خود اظهاری در آخرین سرشماری، در سامانه سوادآموزی معرفی شده که کمتر از ۲درصد جمعیت هدف سواد آموزی است.

زارع پور افزود: با مشارکت ادارات به ویژه ثبت احوال و مراکز بهداشت و درمان در صورت شناسایی و تعیین وضعیت تمامی این افراد شاهد ارتقای سواد به بالاترین میزان خواهیم بود.

سید حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: ۱۶ مرکز یادگیری محلی در سه بخش دولتی و غیردولتی و مشارکتی با اولویت تعاریف جدید سواد در قالب مهارت‌آموزی زندگی اجتماعی و حقوق شهروندی و حرفه‌آموزی فعالیت می‌کنند.

خواهش نیک افزود: امسال حجم پوشش دوره های سوادآموزی در استان ۴هزارو۸۰۰ تن و سرانه باسوادی در استان در دوره سوادآموزی یک میلیون تومان است که در طرح شتاب بخشی ۱۵ درصد افزایش دارد.

او ادامه داد: فعالیت های سواد آموزی در قالب برون سپاری به تشکل های مردم نهاد و موسسات واگذار شد .

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: طرح شناسایی افراد بی‌سواد در کارگاه‌های زیر ۱۰ تن جمعیت با مشارکت اداره صنعت، معدن و تجارت آغاز شد .

در این نشست مشارکت دانشگاه علوم‌پزشکی، ثبت احوال، ادارات صنعت معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی برای شناسایی بی سوادان و اجرای طرح شتاب بخشی در سه شهرستان استان به تصویب رسید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.