رسوب ۲۰۰ هزار تن روغن خام در بنادر

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران گفت: ۲۰۰ هزار تن روغن خام در بنادر به سبب مشکلات تخصیص ارز رسوب کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، امیرهوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران با اشاره به بلاتکلیفی ارز روغن خام وارداتی اظهار کرد: تداوم این روند به بی اعتباری واردکنندگان روغن خام منجر شده و در ادامه تاثیر آن بر تولید روغن نباتی را شاهد خواهیم بود.

او در خصوص تبعات ادامه  روند بلاتکلیفی ارز روغن خام وارداتی افزود: ادامه این روند چرخه تامین واردات روغن خام را دچار مشکل می کند و برای حفظ آرامش موجود در بازار روغن و جلوگیری از اتفاقات سال گذشته، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی باید هرچه سریع تر نسبت به تخصیص ارز روغن های وارداتی که متعلق به بخش خصوصی است، اقدام کنند.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران ادامه داد:  نباید به بهانه های مختلف بخش خصوصی را از چرخه واردات و تخصیص ارز روغن خام که مهم ترین ماده اولیه در تولید روغن نباتی است، کنار گذاشت.

بیرشک در پایان تصریح کرد: چندین ماه از رسوب حدود ۲۰۰ هزار تن روغن خام بخش خصوصی در بنادر می گذرد و متاسفانه ارز لازم توسط بانک مرکزی تخصیص داده نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۱:۴۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
دبیر و مدیر روغن هم نمی دونستیم که. وجود داره
احتمالن سایر واردات مثل چوب بستنی ‌وسنگ پا
‌لوازم آرایش هم هست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۵۲ ۱۹ دی ۱۴۰۰
دنبال راهکارهایی باشید که این مصیبت نباشد.بچه اول ابتدایی هم احتکاررایادگرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۳ ۱۹ دی ۱۴۰۰
این یک مشکل هست چرا باید دیر ترخیص بشه باید کالا و محصولات سریع از گمرکات ترخیص بشه که این همه کلا خراب نشه و دور ریز نشه ولی ای کاش تغذیه مردم تیز عوض میشد روغن نباتی فقط مریضی میاره برنامه جامعه ای برا در گونی ت غذیه مردم تععین میشد که سلامت جامعه را عوض میکرد از جمله سبوس گندم و برنج همرا غذا استفاده میشد یا به جای روغن نباتی الگوی مصرف تغیر میکرد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۱۲ ۱۸ دی ۱۴۰۰
ببخشید // ما اگه بریم بندر بهمون روغن میدن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۱۱ ۱۸ دی ۱۴۰۰
تا میاید قیمت روغن را کنترل کنید قیمت هویج از دستتان در میره // تا میاید قیمت پوشک را کنترل کنید قیمت رب و برج و مرغ از دستتان در میره // نا میاید قیمت .....
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۴۲ ۱۸ دی ۱۴۰۰
من خودم زوتر از همه گفتم اینقد روغن تو بندر داریم که نگو و نپرس // فقط کسی نیست بره بیاره
آخرین اخبار