مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت های هواپیمایی مطرح کرد؛

برخورد با ایرلاین‌های متخلف در فروش بلیت اربعین/ ۱۲ هزار زائر اربعین ویزای عراق گرفته اند

خوشخو گفت: فروش بلیت پروازهای اربعین خارج از نرخ مصوب تخلف است، چند تذکر جدی در این خصوص داده شده و سازمان تعزیرات با متخلفان برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی  تصریح کرد: پرواز‌های اربعین از بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه برنامه ریزی شده و امسال دولت عراق صرفا پذیرش مسافر را  از طریق هوایی انجام می دهد و شرایطی را مشخص کرده است.

او ادامه داد: عمده‌ترین شرایط کشور عراق برای سفر اربعین امسال گرفتن ویزا در تهران، تزریق دو دوز واکسن کرونا و انجام تست پی سی ار ۷۲ ساعت قبل از پرواز است.

خوشخو با بیان اینکه امسال طبق توافق صورت گرفته مقرر شد ۶۰ هزار زائر در ایام اربعین امسال از ایران اعزام شوند گفت: ضرورت مدیریت این موضوع ایجاب می‌کرد که یک سازمان متولی اقدامات لازم در این بخش باشد و در همین راستا در ستاد مرکزی اربعین  مقرر شد سازمان حج و زیارت متولی ایجاد سامانه‌ای با عنوان سماح برای زائران شود .

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی تاکید کرد: بسیاری از هموطنان که دو دوز واکسن خود را تزریق کرده اند، در این سامانه ثبت نام کرده اند و این سامانه به وزارت بهداشت جهت صحت سنجی اطلاعات لینک داده شده است.

خوشخو بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته لیست این افراد به وزارت عراق جهت ارائه ویزا ارسال شده و باید در بازه تعریف شده نسبت به تهیه ویزا اقدام کنند. بعد از تایید ، لیست افراد به سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی جهت صدور بلیت ارسال می شود.

خوشخو یادآور شد: تا  پایان روز یکشنبه بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت ۱۲ هزار ویزای قطعی صادر شده که لیست اسامی این ۱۲ هزار نفر  را در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار داده ایم تا این افراد نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

تایید تخلف ایرلاین‌ها در فروش یک طرفه بلیت پروازهای اربعین

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی با بیان اینکه اخباری مبنی بر اینکه برخی از شرکت‌های هواپیمایی اقدام به فروش بلیت به صورت یک طرفه می‌کنند افزود: سازمان هواپیمایی این موضوعات و سود جویی برخی از ایرلاین‌ها را پیش بینی کرده بود و به همین دلیل جلسه‌ هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی در ۲۴ شهریور برگزار شد تا ایرلاین‌ها تسهیلات مناسبی در اختیار زوار قرار دهند. به همین منظور نرخ بلیت رفت و برگشت تهران- نجف ۵ میلیون تومان ، مشهد-نجف ۶ میلیون تومان ، بلیت یک طرفه تهران-نجف ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مسیر یک طرفه مشهد-نجف ۴میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

خوشخو بیان کرد: مقرر شد این نرخ مصوب در اختیار تمامی زوار دارای شرایط قرار گیرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر گزارش‌هایی به ما رسیده که برخی از بلیت‌ها با نرخ‌های بالاتر از نرخ مصوب در اختیار زوار قرار گرفته است افزود: دستگاه‌های ذیربط به این موضوع ورود پیدا کرده و اخطار‌هایی به آژانس و ایرلاین‌های متخلف که این نرخ را رعایت نکرده اند، داده شده است. به سایت‌هایی که بالاتر از نرخ مصوب مبالغی را نمایش می‌دادند هم گزارش و اخطار‌های لازم داده شده است.

او با بیان اینکه برخی از ایرلاین‌ها در این بازه زمانی اقدام به صدور بلیت اربعین به صورت یک طرفه می‌کنند که این موضوع هم به سازمان هواپیمایی گزارش داده شده بود افزود: با بررسی‌هایی که سازمان هواپیمایی در این خصوص انجام داد مشخص شد که این موضوع صحت دارد. این سازمان با شرکت‌هایی که به صورت اجباری به مسافران بلیت مسیر یک طرفه را به فروش می‌رسانند هم اخطار‌های کتبی را داده است و فرجه زمانی مشخصی را تعیین کرده تا هرچه سریعتر اقدام به فروش بلیت رفت و برگشت کنند.

او ادامه داد: در بسیاری از موارد زائر تمایل دارد که بلیت رفت و برگشت تهیه کند بنابراین باید ایرلاین ها در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی افزود: سازمان هواپیمایی هیچ مماشاتی با ایرلاین ها در رابطه با رعایت حقوق مسافران نخواهد کرد و اگر شرکت‌های هواپیمایی مواردی که در جلسه اعلام شده را رعایت نکنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

او اظهار کرد: به زوار توصیه می‌شود اگر قرار باشد این سفر بروند از ویزای خود مطلع شوند و برای گرفتن بلیت حتما به دفاتر و‌آژانس‌های هواپیمایی معتبر مراجعه کنند.

خوشخو تاکید کرد: اگر مسافران گلایه و یا شکایتی از شرکت‌های هواپیمایی دارند می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی شکایت خود را بارگذاری کنند و رسیدگی به تخلفات و موضوعات زائران در اولین فرصت صورت می‌گیرد.

خوشخو بیان کرد: ایرلاین‌ها نباید مردم را شرایطی قرار دهند که برای تهیه بلیت نرخی بالا‌تر از نرخ مصوب پرداخت کنند چند تذکر جدی در این خصوص داده شده و سازمان تعزیرات با آن‌ها برخورد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار