بسته خبری «آژیر» ۲۹ شهریور ۱۴۰۰؛

قتل مرد میانسال با میلگرد در پاکدشت/ اخاذی از زنان شهرری به بهانه رمالی/ سرقت جواهرات خانم جوان در پوشش راننده در خیابان ابوذر

در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات سرقت جواهرات خانم جوان در پوشش راننده در خیابان ابوذر تا قتل مرد میانسال با میلگرد در پاکدشت مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

قتل مرد میانسال با میلگرد در پاکدشت/ قاتل در پارک لاله دستگیر شد

سرهنگ رضا علی بخشی فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فرماندهی و کنترل شهرستان مبنی وقوع یک مورد قتل در منطقه جیتو، عوامل پلیس آگاهی این شهرستان بلافاصله خود را به محل رسانده و به دنبال بررسی صحنه و تن پیمایی جسد، آثار اصابت بیل و میل گرد به ناحیه سر نشانه‌هایی از درگیری و وقوع قتل را نمایان می‌کرد، لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با شناسایی مقتول که مردی ۶۸ ساله بود تحقیقات را از خانواده مقتول آغاز کردند.

سرهنگ علی بخشی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه فرزند مقتول اعلام کرد که پدرم با فردی به نام ناصر مشاجره لفظی داشته و احتمال می‌رود که این جنایت کار او باشد، با شناسایی محل اختفای متهم در پارک لاله تهران و پس از هماهنگی با مقام قضائی، قاتل در یک عملیات پلیسی دستگیر و در تحقیقات به عمل آمده به قتل اعتراف و اعلام کرد حین مشاجره با وی درگیر شده و کنترلم را از دست دادم و با بیل و میل گرد به سر مقتول زدم و وی را به قتل رساندم.

سرهنگ رضا علی بخشی گفت: متهم پس از تکمیل پرونده مقدماتی جهت ادامه رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد.

اخاذی از زنان شهرری به بهانه رمالی

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری در حاشیه اجرای چهارمین طرح رعد شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته، ۲۸۵ نفر سارق، خرده فروش موادمخدر و ... دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲ قبضه سلاح گرم و ۲۳ قبضه سلاح سرد از متهمان کشف شد، گفت: در عملیاتی بیش از ۸۴ کیلوگرم انواع موادمخدر از ۴۸ فروشنده کشف و ضبط شده است.

سرهنگ جلیلیان با بیان اینکه ۱۳ باند متلاشی و ۱۹۰ نفر از سارقان سابقه دار و حرفه‌ای دستگیر و ۱۹۸ فقره سرقت کشف و اموال تحویل متهمان شد، تصریح کرد: ۲۲نفر از اراذل و اوباش که غالبا مزاحمین نوامیس بودند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه در این مرحله از طرح ارزش کالا‌های اموال مکشوفه بیش از ۱۱میلیارد تومان ارزیابی شده است، بیان کرد: با تلاش همکارانم در طول ۳ماهه اخیر بیش از ۱۴ درصد کاهش وقوع سرقت، ۱۸ درصد افزایش کشف و ۵۰ درصد افزایش دستگیری سارقان را در حوزه انتظامی شهرری داشتیم.

وی از دستگیری فردی رمال که با شیادی اقدام به اغفال عده‌ای از بانوان مقیم شهرستان ری می‌کرد خبر داد و گفت: این فرد پس از انجام پاره‌ای از اقدامات امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی شخص مذکور شناسایی و دستگیر شد که هر ۷ نفر شاکی این پرونده متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ جلیلیان تاکید کرد: مرکز مشاوره شهید رحیمی بطور شبانه روزی و به شکل رایگان مشاوره و رهنمود دهی شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

اوباش محله افسریه در دام پلیس گرفتار شدند

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: در ابتدای هفته جاری از طریق سامانه ۱۱۰ گزارشی در خصوص عربده کشی و تخریب چهار دستگاه خودرو توسط سرنشینان ۴ دستگاه موتورسیکلت دریافت کردیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی پایتخت بلافاصله وارد عمل شده و با بررسی میدانی و گفتگو با شاکیان به نتیجه رسیدند که در براساس اظهارات یکی از شکات، وی با چند نفر از اقوام خود دچار مشکلات شخصی بوده که همین امر باعث حضور این افراد در محل و تخریب خودرو‌ها شده است.

کاویانی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه متهمان در محدوده افسریه شناسایی و عصر روز گذشته ۲۸ شهریورماه تیمی از ماموران به محل اعزام و پس از مراقبت چند ساعته هر سه متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی با بیان اینکه هر سه متهم ضمن اعتراف به جرم خود به دادسرا معرفی شدند، تاکید کرد: تلاش برای دستگیری سایر متهمان این پرونده در دستور کار پلیس قرار دارد.

مطب دندانپزشک قلابی پلمب شد

سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی تهران اظهار کرد: به دنبال دریافت خبری در خصوص فعالیت فردی با مدارک پزشکی جعلی در حوالی محله مسعودیه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم با اجاره مطب بوسیله مهر طبابت و شماره نظام پزشکی جعلی اقدام به ارائه خدمات دندانپزشکی بصورت غیرقانونی به شهروندان می‌کرده و مبالغ هنگفتی را نیز از این راه بدست آورده است.

مرادی تصریح کرد: ماموران پلیس بلافاصله با انجام هماهنگی قضائی به همراه نماینده شبکه بهداشت به مطب مورد نظر در حوالی مسعودیه اعزام و در یک اقدام پلیسی وی را دستگیر و به پلیس امنیت عمومی منتقل کردند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پایتخت با بیان اینکه متهم با اعتراف به بزه انتسابی برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد، تاکید کرد: مطب مذکور براساس دستور قضائی پلمب شد.

کلاهبرداری مجازی با ترفند تبلیغات دروغین/ ۲ تومن بده واکسن بزن!

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: با توجه به اینکه تزریق واکسن کرونا در مراکز رسمی و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان در حال انجام است، برخی از مجرمان سایبری با سوء استفاده از این فضا اقدام به تبلیغ تزریق و همچنین نوبت دهی در ازای پرداخت اینترنتی مبلغ ۲ هزار تومان برای تزریق واکسن کرونا به کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

وی افزود: مجرمان با عنوان ثبت نام تزریق واکسن کرونا کاربران را به صفحات جعلی و فیشینگ هدایت کرده و در این بین با آلوده کردن گوشی‌های تلفن همراه به بدافزار اقدام به کلاهبرداری‌های مالی از آن‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه کاربران به هیچ عنوان فریب تبلیغات تزریق واکسن در فضای مجازی را نخورند، تصریح کرد: شهروندان برای انجام این کار باید به مراکز رسمی و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مجرمان در فضای مجازی اقدام به تبلیغ برای فروش واکسن و یا نوبت دهی به صورت پولی می‌کنند، گفت: طبق اعلام وزرات بهداشت و درمان، تزریق واکسن کرونا به هموطنان به صورت رایگان انجام می‌شود؛ لذا کاربران در این باره فریب تبلیغات دروغین و جعلی مجرمان را نخورند و وجهی برای انجام این کار پرداخت نکنند.

به گفته سرهنگ گودرزی مجرمان سایبری با راه اندازی بدافزار‌های مختلف سعی در نقض حریم خصوصی کاربران دارند و با این اقدام قصد اجرای نقشه‌های شوم خود برای انجام کلاهبرداری‌های مختلف مالی و غیر مالی را دارند، لذا نباید این اپلیکیشن‌های نامعتبر آلوده به بد افزار‌ها را بر روی تلفن همراه کاربران نصب کنند و در صورت نیاز به اپلیکیشن، نرم افزار‌های مورد نیاز خود را از منابع رسمی دانلود کنند.

دستگیری سارق خودرو در تعقیب و گریز پلیسی

سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: بیست و ششم شهریور ماه کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی حین گشت زنی در محدوده خیابان ری به یک دستگاه خودروی پژو پارس به همراه راننده مظنون شده که با استعلام از مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت به تاریخ هفدهم شهریور از کلانتری ۱۰۷ فلسطین است، تلاش پلیس برای متوقف کردن خودرو با استفاده از علائم هشدار دهنده به نتیجه نرسید و راننده با افزایش سرعت و حرکات مخاطره آمیز وارد میدان خراسان – خیابان ۱۷ شهریور شد.

وی افزود: سارق در حین فرار عمدا به چندین دستگاه خودرو و موتورسیکلت عبوری خسارت وارد کرد که باعث رعب و حشت شهروندان شود، با حرکت خلاف جهت این خودرو به سمت میدان شوش ماموران ضمن رعایت قانون بکارگیری سلاح به لاستیک‌های عقب خودرو شلیک کردند، اما راننده با همان نقص فنی به سمت خیابان فدائیان اسلام جنوب متواری شد؛ در ادامه راننده خودروی سرقتی به علت سرعت بسیار زیاد و عدم کنترل خودرو با یک دستگاه موتورسیکلت در حال حرکت تصادف و پس از مسافتی متوقف شد.

یوسفوند گفت: راننده به هویت «ابوالقاسم» توسط پلیس دستگیر شد؛ طی بررسی‌های صورت گرفته، متهم دارای سوابق متعدد سرقت موتورسیکلت و حمل مواد مخدر در محدوده کلانتری ۱۲۹ جامی است.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی گفت: نهایتاً خودرو به پارکینگ منتقل و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل اداره دوم پلیس آگاهی شد تا تحقیقات تکمیلی برای کشف حقیقت صورت پذیرد.

سرقت جواهرات خانم جوان در پوشش راننده در خیابان ابوذر

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: پیگیری و رسیدگی به جرائم خشن با توجه به آثار منفی و تبعات روحی و روانی که برای مالباخته دارد، در اولویت رسیدگی و در رأس اقدامات پلیس آگاهی است، پیرو شکایت خانمی جوان مبنی بر سرقت به عنف طلا‌های وی رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت بعنف پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: شاکی اعلام کرد، حدود ساعت ۱۶:۰۰ بیست و ششم تیر ماه در خیابان ابوذر سوار یک خودروی سمند نقره‌ای شدم که راننده جوان ناگهان با تغییر مسیر و توقف در محیطی خلوت با تهدید و ایجاد رعب و وحشت طلاهایم را گرفت و النگوهایم که به راحتی از دستم خارج نمی‌شد را با استفاده از ناخن گیر بریده و از دستم خارج کرد؛ با ارجاع پرونده به دایره مبارزه با سرقت‌های به عنف پایگاه هشتم آگاهی، کارآگاهان با تحقیقات و بررسی‌های بیشتر به این نتیجه رسیدند که ۳ فقره شکایت دیگر با همین شیوه مجرمانه ثبت شده که پس از تجزیه و تحلیل موضوع، سریالی بودن این نوع سرقت‌ها در حوزه استحفاظی کلانتری‌های ۱۴۹ امامزاده حسن (ع) و ۱۶۱ ابوذر محرز شد.

وی گفت: در یکی از شکایت‌ها، مالباخته اعلام کرده بود که دو مرتبه سوار خودروی مذکور شده که در بار اول با راننده طرح دوستی ریخته و از وی شماره‌ای در اختیار دارد که با اقدامات پلیسی و شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم هویت سارق به نام «اصغر» شناسایی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با دعوت از شاکیان و ارائه تصاویر بدست آمده از اصغر، همگی وی را به عنوان سارق زورگیر اموال خود شناسایی کردند، در نهایت با بررسی آدرس‌های متهم و شناسایی مخفیگاه وی، متهم سوار بر یک دستگاه خودروی سمند نقره‌ای که دارای سابقه توقیف در شهرستان رباط کریم نیز بوده، دستگیر شد.

وی افزود: متهم در ابتدا منکر جرائم خود بود، اما با مشاهده شواهد و مواجهه حضوری با شاکیان، به سرقت‌های سریالی خود اعتراف کرد؛ در بازرسی از خودروی وی دو عدد ناخن گیر که بوسیله آن اقدام به بریدن النگوی شکات می‌کرده است نیز کشف شد و با هماهنگی قضائی، متهم برای ادامه تحقیقات تحت نظر است.

پلمب ۹ قهوه خانه غیر مجاز در پایتخت

سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ اظهار کرد: در پی طرح ارتقای امنیت عمومی و جلوگیری از بروز تخلفات صنفی وشیوع ویروس منحوس کرونا، روز گذشته تیم‌هایی از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پایتخت به همراه تمام پایگاه‌های ده گانه پلیس امنیت عمومی، کنترل و نظارت بر صنوف را با جدیت و با بکارگیری تمام توان و استعداد موجود در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در ساماندهی اصناف و برخورد با ناهنجاری ها، بیست و هفتم شهریور ماه از تعدادی سفره خانه‌های سنتی و قهوه خانه‌های سطح شهر تهران بازدید صورت گرفت.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ بیان داشت: در این طرح نظارتی، مأموران به ۹ قهوه خانه مشکوک شدند و که در بازدید صورت گرفته دریافتند، متصدی سفره خانه با بستن در‌های ورودی و خروجی صنف خود بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن استعمال قلیان این محل را به پاتوقی برای افراد مجرم و انجام برخی رفتار‌های هنجارشکن کرده که با هماهنگی قضائی واحد‌های صنفی مذکور به علت تخلفات صنفی پلمب شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متصدیان این واحد‌های صنفی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند، تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا حفاظت از سلامتی شهروندان از اولویت‌های اصلی پلیس بوده و از شهروندان تقاضا دارم تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

دستگیری سارق سابقه دار تلفن همراه در شمال کشور

سرهنگ رضا علی بخشی فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت اظهار کرد: پرونده‌ای مبنی بر سرقت به عنف تحت عنوان مسافرکشی به پلیس آگاهی این شهرستان ارجاعشد که پیگیری این پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد که سوار یک دستگاه خودرو پراید نقره‌ای با دو نفر سرنشین مرد جوان شدم که در بین راه با تهدید و ضرب و شتم اموالم را که شامل تلفن همراه و النگوی طلا بود، به سرقت بردند.

سرهنگ علی بخشی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و بررسی دوربین‌های پیرامونی مسیر عبور خودروی سارقان پلاک متهمان شناسایی و یکی از سارقان دستگیر شد که وی در تحقیقات لب به اعتراف گشود و با تحقیقات فنی همدست متهم نیز که به شهرستان‌های شمالی کشور فرار کرده بود شناسایی شد و با اخذ نیابت قضایی اکیپی از کارآگان پلیس آگاهی به محل مورد نظر اعزام و سارق دیگر این پرونده نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی، یک جفت گوشواره طلا، ۲ عدد النگوی طلا، ساعت مچی زنانه و عینک آفتابی زنانه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت تاکید کرد: سارقان پس از تحقیقات صورت گرفته به ۸ فقره سرقت با شیوه و شگرد مسافرکشی اعتراف کردند که پس از تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضایی و سپس روانه زندان شدند.

شناسایی کارگاه دپوی سوخت قاچاق در اتوبان امام رضا (ع)

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: به دنبال اقدامات پیش دستانه پلیس امنیت اقتصادی و فعالیت فردی در محدوده اتوبان امام رضا (ع) مبنی بر راه اندازی کارگاه غیرمجاز تغلیظ و استحصال سوخت با استفاده از مخزن‌های سوخت حرارتی و سرد کننده، برای انتقال گازوئیل بصورت قاچاق و غیرمجاز، ماموران برای برخورد قانونی، وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از بازرسی از این کارگاه مشخص شد هشت مخزن ۳۰ هزار لیتری در این محل دپو شده است، همچنین دو مخزن ۳۰ هزار لیتری حرارتی (بویلر) و دو مخزن ۴۰ هزار لیتری سرد کننده نیز فعال هستند که پس از بازرسی حدود ۱۰۰ هزار لیتر فرآورده نفتی از نوع گازوئیل کشف و مالک اصلی کارگاه نیز شناسایی و دستگیر شد.

گودرزی اظهار داشت: صاحب ملک اعلام کرد که دو ماه است این کارگاه راه اندازی شده و سوخت‌ها را از منابع مختلف و خودرو‌های عبوری تهیه می‌کنم؛ با هماهنگی قضائی ۱۰۰ هزار لیتر گازوئیل کشف شده در همان محل به عوامل شرکت نفت تحویل داده شد که براساس اعلام کارشناسان این شرکت، ارزش ریالی این فرآورده‌های نفتی ۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود.


بیشتر بخوانید

دپوی داروهای قاچاق توسط تبعه خارجی در تهران/ سرقت جهیزیه صاحب خانه توسط مستاجر


انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت خودرو ، قتل عمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
توراب خدا جلوی این ارازل و اوباش هاموادمخدرفروش هاک رب و وحشت دردل مردم میشودگرفته شود ازاقای رییسی وازاقای اژه وقاضی وقضات ومسولین دوست داریم در کشورمان امنیت باشد باامنیت زندگی کنیم باتشکر
آخرین اخبار