ادامه حضور نظامی فرانسه در مالی

در جریان دیدار وزرای دفاع فرانسه و مالی، پاریس از تصمیم خود مبنی بر ادامه حضور نظامی در خاک مالی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریپابلیک ورلد، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه پس از دیدار با همتای خود از ادامه حضور نظامی فرانسه در مالی خبر داد.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه این خبر را پس از دیدار نزدیک با سرهنگ سادیو کامارا، همتای خود در مالی اعلام کرد. طبق این گزارش، ملاقات دو وزیر پیرامون اتفاقات مربوط به توافق مالی با گروه روسی واگنر صورت گرفت.

فرانسه در هشت سال گذشته به درخواست مقامات مالی نیرو‌های خود را در این کشور آفریقایی مستقر کرده است. پارلی با تأکید بر "دیدگاه مشترک" برای مبارزه با تروریسم، اظهار داشت که فرانسه تصمیم دارد در مبارزه با گروه‌های تروریستی مسلح، مالی را همراهی کند.

طبق گزارش‌های واصله، وزرای دو کشور به دلیل وخامت اوضاع درغرب آفریقا، درباره ضرورت توسعه سیستم دفاعی بحث کردند. پارلی همچنین تجدید ساختار نیرو‌های مسلح مالی را پیشنهاد کرد. پارلی خاطرنشان کرد: «امروز ضروری است که نیرو‌های مسلح مالی از پشتیبانی هوایی فرانسه و شرکای آن اطمینان خاطر داشته باشد».

ملاقات بی سابقه با سرهنگ سادیو در بحبوحه انتشار خبر قرارداد جدید بین مالی و گروه واگنر روسیه انجام شد. بر اساس این توافق بحث برانگیز، روسیه می‌تواند در استقرار هزار شبه نظامی در منطقه درگیری ساحل مالی مشارکت داشته باشد. با این حال، این پیمان احتمالی با انتقادات شدید و هشدار‌های فرانسه و آلمان روبرو شده است.

پارلی خاطر نشان کرد: «اگر مقامات مالی با واگنر قرارداد ببندند، این امر با تمامی اقدامات فرانسه که به منظور حمایت از کشور‌های منطقه ساحل انجام شده بود، در تضاد و تناقض است».

به گزارش الجزیره، مالی به منظور تامین امنیت کشور در حال مذاکره با کشور‌های مختلف است. با این حال، هنوز تصمیمات دائمی در مورد قرارداد‌های خدمات دفاعی این کشور اخذ نشده است.

بحران‌های چند بعدی در مالی پس از سقوط رژیم معمر قذافی در لیبی آغاز شد. نارضایتی‌های سال ۲۰۱۲، شرایط شکننده اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را به چالش‌های بحرانی تری مانند مرگ، آوارگی شهروندان و افزایش نرخ فقر تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار