گردو تکانی در همدان 3 فوتی و ۵ آسیب نخاعی گرفت

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان گفت:۳فوتی و ۵ آسیب نخاعی حاصل گردو تکانی در همدان بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر حبیب‌الله معصومی مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان از فوت سه نفر در حادثه گردو تکانی خبر داد و گفت: روند تعداد حادثه دیدگان و فوت شدگان بر اثر گردو تکانی همچنان در حال افزایش است.

او  اظهار کرد: دو نفر از قربانیان گردو تکانی در شهرستان تویسرکان و یک نفر نیز مربوط به نهاوند است.

 مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان اضافه کرد: تاکنون ۷۳ نفر بر اثر حادثه گردوتکانی مصدوم شده اندو این آمار تا اول وقت امروز بوده و قطع به یقین آمار حوادث گردوتکانی با توجه به فصل گردوتکانی روزانه در حال تغییر است.

معصومی همچنین گفت: در مجموع در بیمارستان‌های استان همدان ۷۳ نفر مراجعه مصدوم گردو تکانی داشتیم که از این تعداد ۴۸ نفر بستری شدند.

دکتر معصومی خاطرنشان کرد: تا کنون ۵ نفر از ناحیه نخاع دچار آسیب شدند که برای بررسی قطعی نخاعی در آن‌ها معاینات در حال انجام است و قطعی نخاع در آن‌ها قطعیت ندارد.

وی در پایان نسبت به گردوتکانی و عدم توجه به هشدار‌ها اظهار نگرانی کرد و گفت: در گذشته تنها راه گردو تکاندن به روش سنتی و بالا رفتن از درخت بود، اما در حال حاضر با پیشرفت علم روش‌های نوین جایگزین شده، اما برخی کشاورزان از روش‌های نوین استقبال نکردند و همچنان در حال گردو تکانی به روش سنتی بوده که این روش هر ساله قربانیانی را به دنبال دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.