مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل ۵۰ درصد از میانگین کشوری در توسعه بزرگراه‌ها عقب مانده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل کرد گفت: استان اردبیل ۵۰ درصد از میانگین کشوری در توسعه بزرگراه‌ها عقب مانده که به رغم تلاش سایر استان‌ها در توسعه بزرگراه ما باید تلاشی مضاعف در این مسیر آغاز کرده و کار را به سرعت به سرانجام برسانیم.

او تصریح کرد: بعد از گذشت ۱.۵ سال از انجام مطالعات امکان‌سنجی در توسعه بزرگراه‌ها و استفاده از ظرفیت مشاوران و متخصصان فنی در حال حاضر در همه راه‌های شریانی استان ساخت بزرگراه در اولویت قرار گرفته و در مناطق جنوبی و شمالی استان و همچنین مرکزی با قوت و قدرت کار به پیش می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر طول راه‌های شریانی استان اردبیل از پیوست قانون بودجه بهره‌مند است و همه ساله در بودجه سالانه ردیفی مشخص برای توسعه بزرگراه‌ها در نظر گرفته شده که در سه سال گذشته نیز منابع خوب ملی در این زمینه تأمین و تزریق شده است.

حیدری مجموع راه‌های استان را اعم از بزرگراه، اصلی و فرعی بیش از یک‌هزار و ۵۵۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: در کنار مطالعات و ردیف‌دار کردن محورهای مواصلاتی استان برای توسعه بزرگراه‌ها در چند سال اخیر ۲۳۰ میلیارد تومان منابع این بخش افزایش یافته که ۲۰ برابر سال‌های گذشته است.

او هدف‌گذاری اداره کل راه و شهرسازی را احداث بزرگراه به طول ۳۰۰ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: محور اردبیل – سرچم، اردبیل – مشگین‌شهر، رضی- امیرکندی – گرمی، گرمی به بیله‌سوار، پارس‌آباد به مشگین‌شهر و… از جمله طرح‌های اولویت‌دار بزرگراهی در استان اردبیل است.

حیدری منابع محدود دولتی را در اجرای این پروژه‌ها یادآور شد و افزود: سه هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل بزرگراه‌ها نیاز است که به هیچ وجه نمی‌توان با اعتبارات محدود ملی و استانی این منابع را تأمین کرد.

او در ادامه گفت: ما راهی جز جذب منابع بانک‌ها از طریق فاینانس داخلی نداشتیم که با پیگیری‌های انجام شده در هفت ماه اخیر بانک‌های عامل به پروژه‌های کلور – درام و اردبیل – سرچم ورود پیدا کرده تا با تأمین اعتبار مورد نیاز، این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: به رغم آنکه پیمانکاران مطالبات زیادی از راه و شهرسازی استان دارند اما با جان و دل در پروژه‌های عمرانی فعالیت می‌کنند و همه پروژه‌های بزرگراهی استان در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.