ورود پرونده‌ها به دستگاه قضا با تحقق پیشگیری از جرم کاهش می یابد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: یکی از اصول محوری دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است و ورود پرونده‌ها به دستگاه قضا با پیشگیری از وقوع جرم محقق می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  فولیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، پیشگیری از جرایم اولویت دار را در رأس فعالیت هایشان قرار دهند.

فولیان خاطرنشان کرد: رویکرد اقتدارگرایانه و برخورد‌های قهری، نه تنها اثری در کاهش جرایم نداشته بلکه باعث شکل گیری آن شده و هزینه‌های قوه قضائیه را افزایش داده است.

وی افزود: باید رویکرد واکنشی در مقابله با جرایم کنار گذاشته شود و پیشگیری از وقوع جرم در اولویت امور قرار گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: یکی از الزامات اساسی در پیشگیری از وقوع جرم برنامه محور و مشخص بودن اولویت هاست و باید بین دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضا هماهنگی وجود داشته باشد.

وی افزود: در سند جامع پیشگیری از وقوع جرم، مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی، برای شناسایی عوامل وقوع جرم پیش بینی شده است و باید در این زمینه با جدیت عمل کنیم.

شعبانی رئیس کل دادگستری استان هم گفت: در پیشگیری از وقوع جرم همه باید مشارکت جمعی داشته‌باشد.

وی با بیان اینکه با جرم خسارت‌های زیادی به جامعه وارد می‌شود، افزود: ما در برابر مردم تکلیف داریم و باید به نحو احسن اجرا کنیم.

لزوم تلاش برای کاهش گرایش مردم به وقوع جرم

قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین نیز با بیان اینکه باید گرایش مردم به وقوع جرم را کم کنیم، گفت: دستگاه‌های اجرایی بر اساس تجربیاتی که دارند، برای کاهش جرم طرح‌هایی ارائه کنند که عملیاتی باشد و افراد به وقوع جرم، سوق داده نشوند.

معرفی ۲۹۱ متخلف امور اراضی به محاکم قضایی

عبدی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه امسال ۲۹۱ متخلف امور اراضی به محاکم قضایی استان معرفی شدند، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۳۳ حکم قطعی قضایی در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز اجرا شد این در حالی است که سال گذشته ۷۴۹ حکم قضایی اجرا شده بود.

۳۲ پروانه ساخت و ساز غیرمجاز مسکن روستایی

گونجی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز با بیان اینکه ماهانه، تخلفات ساخت و ساز خارج از بافت روستایی را به فرمانداری‌ها اعلام می‌کنیم گفت: در کل استان ۳۲ پروانه ساخت و ساز غیرمجاز مسکن روستایی از سوی دهیاران استان صادر شده است.

شناسایی چاه‌های دستی غیرمجاز

ملکی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان نیز، یکی از معضل‌های استان را چاه‌های دستی عنوان کرد و گت: اگر چه مشغول شناسایی چاه‌های دستی هستیم و فعلاً برداشت آب از منابع زیرزمینی کم است، اما با بزرگ شدن درختان، معضل افزایش برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، بیشتر می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه حدود ۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ حلقه چاه هنوز تعیین تکلیف نشده اند و مابقی چاه ها، پر شده اند.

وی افزود: امسال یک میلیارد و ۳۵۳ میلیون متر مکعب آب از منابع زیرزمینی برداشت شده است.

ملکی تصریح کرد: لایروبی رودخانه‌ها و رفع تصرفات، از مشکلات عمده ماست و با همراهی دستگاه قضایی، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

کاهش سرقت از منازل

حسینی، معاون پلیس آگاهی استان نیز با بیان اینکه میزان سرقت از منزل ۱۸ درصد کاهش یافته است، گفت: متأسفانه سرقت از مغازه‌ها ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین میزان سرقت اتومبیل و موتورسیکلت ۶ درصد کاهش یافته است.

معاون پلیس آگاهی استان، خرید ضایعات را علت اصلی بروز سرقت در استان عنوان کرد و گفت: باید ضایعاتی‌ها در یک جای مشخص، مستقر شوند.

اجرای طرح مراقبت اجتماعی دانش آموزان

اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز با بیان اینکه طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان، چند سال است که اجرا می‌شود، گفت: در این طرح به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی میان دانش آموزان هستیم.

وی افزود: اختلال و آسیب در سنین کودکی، قابل جبران نیست و باید در این سن طلایی، برای رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم.

به گفته اصغری ۱۰۰ هزار دانش آموز در معرض آسیب شناسایی شده و به آن‌ها خدمت رسانی می‌شود.

انتخاب سرمایه گذار برای تأمین آب شرب عظیمیه

فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز با بیان اینکه برای آبرسانی به عظیمیه به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: برای تأمین آب شرب منطقه عظیمیه، سرمایه گذار انتخاب شده است.

وی افزود: شهرداری هم مکلف شده است تا پروانه‌های ساخت و ساز منطقه عظیمیه را صادر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار