چاپ ۴۹ عنوان کتاب در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ عنوان کتاب در حوزه‌های ادبیات، دین و معارف اسلامی و آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری به چاپ رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نورالله خیری‌نیک کارشناس مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ عنوان کتاب در حوزه‌های ادبیات، دین و معارف اسلامی و آسیب‌های اجتماعی در استان به چاپ رسیده است.

او به صدور مجوز انتشار برای ۸۵ عنوان کتاب در استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۴۹ عنوان با متوسط یک هزار شمارگان به مرحله چاپ رسیده است.


بیشتر بخوانید


خیری‌نیک اضافه کرد: پارسال ۸۵ عنوان کتاب در چهارمحال و بختیاری چاپ شد که در مقایسه با ۶ ماهه نخست امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد عناوین به چاپ رسیده در سال جاری با افزایشی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد مواجه شود.

او با بیان اینکه تولید کتاب و تمایل به نویسندگی در استان روندی مطلوب و رو به افزایش را طی می‌کند، یادآور شد: گرانی کاغذ و مشکلات اقتصادی موجب شده است تا کتاب‌های جدید با شمارگان زیر یک هزار جلد به چاپ برسد.

کارشناس مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین به صدور مجوز تجدید چاپ برای ۲ عنوان کتاب نیز اشاره کرد و «اخلاق کسب‌وکار در اسلام» با محوریت اقتصاد مقاومتی، «قطره‌های جدا شده از دریا» درباره خاطرات اسرا و آزادگان و سه عنوان کتاب با موضوع آسیب‌های اجتماعی را از جمله آثار برتر به چاپ رسیده در سال جاری دانست.

خیری‌نیک در ادامه درباره استقبال عمومی از طرح فروش فصلی کتاب گفت: مردم استان در ۲ طرح بهارانه و تابستانه در مجموع ۲ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال کتاب خریداری کردند که در مقایسه با دیگر استان‌ها رقم بسیار اندکی محسوب می‌شود.

او بالا بودن نرخ کتاب و تمایل مخاطبان استانی به کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی را از دلایل استقبال کم مردم استان از طرح‌های فصلی کتاب دانست و افزود: با توجه به شرایط خرید کتاب در استان و تقاضای مخاطبان سعی خواهد شد در رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشی از عرضه کتاب در این طرح فرهنگی به کتاب‌ها آموزشی و کمک آموزشی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان اختصاص یابد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.