درخواست مقام عراقی برای تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش الصادقون عراق از دولت این کشور خواست برای خروج آخرین سرباز آمریکایی از عراق جدول زمانی تعیین کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش الصادقون عراق امروز چهارشنبه در گفتگو با پایگاه اینترنتی خبرگزاری العهد نیوز خواستار تعیین جدول زمانی خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی شد.

وی گفت: تا زمانی که نظامیان خارجی در صدر آنان نظامیان آمریکایی عراق را ترک نکنند و مسئولیت اوضاع به طور کامل به نیرو‌های عراقی واگذار نشود، عراق قادر به پس گرفتن حاکمیت خود نخواهد بود.

محمود الربیعی افزود: باقی ماندن این نظامیان نقطه عطف خطرناکی برای حاکمیت کشور است و اوضاع داخلی را بحرانی می‌کند. مردم عراق توان لازم را برای حفاظت از سرزمین خود دارند و به هیچ نیروی بیگانه خارجی نیاز ندارند.

پیشتر «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق در سخنانی بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک این کشور تأکید کرد. وی در این خصوص گفت: اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک عراق یک مسئولیت تاریخی است.

رئیس ائتلاف فتح عراق یادآور شد که تا زمانی که اشغالگران بیگانه در خاک عراق حضور داشته باشند، شاهد آبادانی این کشور نخواهیم بود. حضور اشغالگران آمریکایی در خاک عراق غیر قانونی است.

بر اساس توافق عراق و‌ آمریکا در آخرین دور از مذاکرات راهبردی بغداد-واشنگتن، قرار است نیروهای نظامی آمریکایی تا آخر سال میلادی جاری این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/

ژانویه ۲۰۲۰ پارلمان عراق درخواست خروج نیرو‌های خارجی از این کشور به خصوص نیرو‌های آمریکایی را تصویب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار