تأکید بر هم افزایی مسئولان برای تکمیل سد پلرود

استاندار گیلان گفت: دستگاه‌های اجرایی برای شتاب در تکمیل سد پلرود همراهی و هم‌افزایی مضاعفی داشته باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه بررسی روند احداث سد پلرود شهرستان رودسر با اشاره به نقش مهم سد پلدرود در تأمین آب منطقه افزود: احداث این سد علاوه بر تأمین آب مورد نیاز ۳۳هزار و ۵۰۰هکتار از اراضی شالیزاری و باغ‌های چای، آب آشامیدنی شرق گیلان و انرژی، با حجم تنظیمی ۲۰۵میلیون مترمکعب در مدیریت سیلاب نیز بسیار اثرگذار است.

او گفت: لازم است دستگاه‌های مرتبط برای جلب رضایت مردم منطقه، مسئولیت‌های اجتماعی خود را ایفا کرده و در بهسازی و روکش آسفالت جاده، به منظور تسهیل تردد ساکنان، سرعت بخشند.

استاندار گیلان پیشرفت فیزیکی ۷۸درصدی سد پلرود را نمایانگر پشت سر گذاشتن بسیاری از مشکلات اساسی در روند ساخت این سد عنوان کرد و گفت: با انجام مسئولیت‌های اجتماعی برای جلب رضایت مردم و روستا‌های همجوار توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و مسئولان محلی و افزایش سه برابری ماشین آلات و عملیات اجرایی سد، به طور قطع بیش از پیش همراهی اهالی منطقه نیز مضاعف می‌شود.

ارسلان زارع به تملک افزون بر ۲۹۳هکتار از اراضی موردنیاز برای احداث سد اشاره و شرکت آب منطقه‌ای و کارفرمای سد را موظف به تعیین تکلیف باقیمانده اراضی و تسریع صدور مجوز‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط کرد و افزود: بهسازی و روکش آسفالت جاده دسترسی موجود برای تسهیل تردد ساکنان تسریع شود.

محمد رستمی، مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه خاتم الانبیاء تصریح کرد: اگر مشکلات نقدینگی برطرف شود سد پلرود تابستان سال آینده به صورت آزمایشی آبگیری می‌شود.

جواد زارع پور، معاون برنامه‌ریزی و توسعه راهبردی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) هم به ۶ طرح در دست اجرای قرارگاه خاتم در گیلان اشاره کرد و از عزم این قرارگاه برای تکمیل این طرح‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام صفری، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز بر حل مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی طرح سد پلرود تأکید کرد.

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.