استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

نگاه ویژه دولت به شهرستان نهبندان

استاندار خراسان جنوبی بر نگاه ویژه دولت به شهرستان نهبندان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار با مدیرعامل واحد تولیدی شیشه و ظروف بلوری کاوه با تأکید بر نگاه ویژه دولت به شهرستان نهبندان گفت: بعد از جریان سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نهبندان در سال ۷۸ و تأکید معظم له بر توجه دولت به این منطقه، سند توسعه نهبندان تدوین شد.

او افزود: بخش‌هایی از مصوبات این سند اجرایی شده، اما نتایج مطلوبی حاصل نشده است.

ملانوری بیان کرد: طی یک سال گذشته، تمام تلاشمان بر این بوده که ظرفیت سازی کنیم و اخیراً نیز در جریان سفر رئیس جمهور به استان، این موضوع مطرح شد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: رئیس جمهور در این سفر دستور داد تا سند توسعه نهبندان بازنگری و جهت تصویب به دولت ارسال شود.

او تأکید کرد: بر این اساس مشوق‌هایی هم برای ترغیب سرمایه گذاران به این منطقه لحاظ خواهد شد.

ملانوری اظهار کرد: نهبندان از جمله مناطقی است که با وجود ذخایر معدنی بسیار غنی، ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در این حوزه است.

استاندار خراسان جنوبی به پتانسیل‌های استان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مردم در این استان بر روی ثروت خوابیده اند، اما نبود تفکر توسعه‌ای سبب شده از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشود، لذا رفاه نسبی در این منطقه وجود ندارد.

او ادامه داد: مردم خراسان جنوبی با استعداد، نجیب، آرام، متدین و فرهنگی هستند، اما قدرت ریسک پذیری در آن‌ها بسیار پایین است.


بیشتر بخوانید


ملانوری با اشاره به وجود ۵ معدن طلا در شهرستان خوسف که فرصت‌های مطلوبی برای سودآوری هستند، افزود: در حال حاضر ۲۳۰ معدن دارای پروانه غیرفعال داریم که برای وارد کردن آن‌ها به گردونه فعالیت، برنامه ریزی شده و به دنبال سرمایه گذاران دارای صلاحیت هستیم.

استاندار خراسان جنوبی جاذبه‌های گردشگری، ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و انواع محصولات کشاورزی را از مهمترین ظرفیت‌های استان نام برد.

او در ادامه بیان کرد: برای بهره‌برداری از همه پتانسیل‌های موجود، برنامه ریزی شده است.

ملانوری تأکید کرد: جذب و ترغیب سرمایه گذاران مطرح کشور و هلدینگ‌های اقتصادی بزرگ از جمله کار‌هایی است که طی چند ماه گذشته با جدیت دنبال کرده ایم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: هدف از این اقدام، وارد گود کردن مردم و چشاندن طعم شیرین سرمایه گذاری به آنها است.

این دیدار که با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، در جهت اهداف و سیاست‌های ستاد توسعه خاوران و با هدف بررسی زمینه‌های سرمایه گذاری واحد تولیدی شیشه و ظروف بلوری کاوه در نهبندان صورت گرفت.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار