کشف یک شبکه جاسوسی وابسته به رژیم صهیونیستی در ترکیه

ترکیه از کشف یک شبکه جاسوسی در آنکارا خبر داد که اطلاعات صنعت دفاعی این کشور را به صهیونیست‌ها ارسال می‌کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های ترکیه ادعا کردند که یک شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی ممکن است داده‌های حساس صنعت دفاعی این کشور را از آنکارا به سرقت برده باشد.

در روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» آمده است که ترکیه به دلیل دستاورد‌های اخیر خود به ویژه در زمینه توسعه هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپادها)، هدف جاسوسی شرکت‌های صهیونیستی قرار گرفته است. پهپاد‌های ترکیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و با موفقیت در جنگ اخیر قره باغ به کار گرفته شدند.

بولنت اوراک اوغلو، ستون‌نویس روزنامه ترکیه‌ای ینی شفق، در این گزارش ادعا کرد که این شبکه جاسوسی، که چندی پیش در ترکیه کشف و ضبط شد، ممکن است اطلاعات حساس به دست آمده از صنایع دفاعی و نیرو‌های دریایی این کشور را به صهیونیست‌ها ارسال کرده باشد.

این مقاله‌نویس اعلام کرد که در مجموع ۵ نفر در چارچوب تحقیقات مربوط به رشوه و سرقت اطلاعات حساس درمورد مناقصات و اطلاعات مربوط به پهپاد‌های ساخت ترکیه بازداشت شده‌اند. 

اوراک اوغلو اذعان داشت که هیچ شواهد محکمی وجود ندارد که تأیید کند این داده‌ها به صهیونیست‌ها فروخته شده است، اما تأکید کرد که چنین نگرانی‌هایی طبیعی است.

وی تأکید کرد که صنعت دفاعی ترکیه می‌تواند به دلیل موفقیت اخیر در زمینه‌های خاصی مانند ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین، مورد جاسوسی شرکت‌های مختلف قرار گرفته باشد.  

این در حالی است که چندی پیش ۱۷ سازمان رسانه‌ای از تحقیقات جهانی درباره استفاده از نرم‌افزار جاسوسی «پگاسوس» متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند و اعلام کردند این برنامه ازسوی برخی کشور‌ها برای جاسوسی از خبرنگاران، مقامات سیاسی و برخی شرکت‌های بزرگ استفاده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار