تسهیل ورود زائران ایرانی از مرز مهران به عراق با دستور الکاظمی

نخست وزیر عراق طی دستوری تسهیل امور زائران ایرانی در مرز «زرباطیه» (مهران) را طبق قانون خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا و تدابیری که دولت عراق برای ورود زوار اربعین به این کشور در نظر گرفته بود هر کشوری برای ورود به این عراق ظرفیت خاصی داشت و ایران نیز از این قانون مستثنی نبود و بنا شد تا شماری از زوار اربعین که بخشی از آن‌ها موکب داران تشکیل می‌دادند از طریق هوایی راهی زیارت شوند. اما از طرفی شماری از عاشقانه و دلدادگان حسینی راهی مرز‌های ایران شدند تا بلکه بتوانند همچون سالیان گذشته راهی دیار عشق شوند که با در بسته مرز‌ها روبرو شدند.

اما ساعاتی پیش خبرگزاری رسمی عراق (واع) از بخشنامه جدیدی خبر داد که توسط مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و منحصرا درباره حضور زائران ایرانی در مرز «زرباطیه» (مهران) صادر شده است مبنی بر اینکه؛ سرلشکر عمر عدنان الوائلی، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی به همراه عدنان الوائلی، معاون رئیس این سازمان و مدیر کل دایره عملیات و برنامه ریزی با هدف اطلاع از جریان کار و بررسی چالش‌ها و یافتن راه حل برای افرادی که در مرز حضور دارند، از گذرگاه مرزی زرباطیه بازدید کردند.

در این بیانیه با تاکید بر این موضوع که گذرگاه مرزی زرباطیه در گذشته از جمله گذرگاه مهمی برای انتقال زائران ایرانی محسوب می‌شده است و هم اکنون با توجه به حضور تعداد زیادی از زائران ایرانی در این مرز و طبق دستور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با تسهیل امور زائران براساس قانون موافقت شده است.


بیشتر بخوانید:

عراق عملیات تروریستی در مسیر زائران کربلا را خنثی کرد+ تصویر
بازداشت مظنون بمب‌گذاری در اتوبوس زائران کربلا


براین اساس، مرز مهران از ساعت ۲۱ روز جمعه به وقت محلی عراق به روی زائران اباعبدالله الحسین (ع) در آستانه زیارت اربعین باز شده است و طبق دستور مصطفی الکاظمی و رایزنی با طرف ایرانی درباره ورود زائران، هماهنگی و توافق صورت گرفته است تا این موضوع بر اساس قانون حل و فصل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مرز مهران ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اسم خودتون را گذاشتید خبر گذاری
همه مردم می گویند باز است شما تا همین ساعت قبل می گفتید بسته است
آخرین اخبار