دست بسته کارخانجات تولیدی کنسانتره دام و طیور در صادرات

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: کارخانه های تولیدی کنسانتره دام و طیور اکنون با کمبود نهاده و ممنوعیت صادرات مواجه هستند که این امر روند فعالیت آنان را با کندی مواجه ساخته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۷ کارخانه تولیدی کنسانتره دام، طیور و آبزیان ،گفت: کارخانه های کنسانتره در شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سرایان، فردوس، بشرویه، نهبندان، سربیشه، زیرکوه و قاین قرار دارند.

وی با بیان اینکه کارخانه های تولیدی کنسانتره دام و طیور با کمبود نهاده مواجه هستند، اظهار کرد: نهاده‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود؛ بنابراین کارخانه ها اجازه صادرات ندارند و محصولات بین دامداران توزیع می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۷۷۵ کیلوگرم خوراک دام تولید شده بین دامداران استان توزیع شده است.

اصغرزاده بیان کرد: سازمان دامپزشکی در راستای وظیفه ذاتی و حاکمیتی خود و به منظور صیانت از حقوق شهروندی، نظارت بر تمام واحد‌های پرورش انواع دام و طیور، کارخانه های خوراک دام و طیور، کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی و عرضه محصولات دامی و سردخانه‌ها را با جدیت نظارت می‌کند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.