رهگیری و اسکورت بمب‌افکن آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه در اقیانوس آرام

یک مرکز نظامی در روسیه اعلام کرد بمب‌افکن استراتژیک آمریکایی را در نزدیکی مرز این کشور در اقیانوس آرام رهگیری کرده و بیرون رانده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «مرکز کنترل دفاع ملی روسیه» امروز (یکشنبه) اعلام کرد سه جنگنده سوخو- ۳۵ روسی یک بمب‌افکن استراتژیک بی-۵۲ آمریکا را در نزدیکی مرز در اقیانوس آرام رهگیری کردند و آن را از حریم هوایی این کشور بیرون راندند.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای رهگیری هواپیما‌های دشمن از سه جنگنده سوخو-۳۵ نیرو‌های پدافند هوایی در منطقه نظامی شرقی استفاده کردیم. خدمه دفاع هوایی ما نیز اعلام کردند یک بمب‌افکن استراتژیک آمریکایی را یافته‌اند که بر فراز اقیانوس آرام و در نزدیکی مرز‌های ما در حال پرواز بود.

این وزارتخانه در ادامه افزود: بعد از اینکه جنگنده‌ها مطمئن شدند بمب‌افکن مسیر خود را تغییر داده و از مرز‌های روسیه دور شده است به پایگاه نظامی خود بازگشتند. لازم به ذکر است پرواز جنگنده‌های ما مطابق قوانین بین‌المللی بود.

شایان ذکر است پرواز جنگنده‌های بیگانه در مرز هوایی و دریایی روسیه افزایش یافته است و سه روز پیش نیز وزارت دفاع این کشور اعلام کرد یک جنگنده‌ اف‌جی‌آر-۴ نیروی هوایی آلمان را بر فراز آب‌های دریای بالتیک رهگیری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
کاش ما هم جنگنده داشتیم هم بمب افکن
آخرین اخبار