در ادامه حملات نژادپرستانه در اروپا انجام گرفت؛

اهانت به یک زن مسلمان در اتریش

یک زن مسلمان در اتریش به دلیل داشتن حجاب مورد اهانت قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک زن مسلمان در وین، پایتخت اتریش، به دلیل داشتن حجاب از سوی یک زن دیگر مورد اهانت قرار گرفت.

این زن که نامش «بارا بولات» است در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: «خیلی ناراحت شدم، نمی‌دانستم چه واکنشی نشان دهم، زیرا اولین بار بود که چنین اتفاقی برایم پیش می‌آمد.»

او با بیان آنکه این حادثه در اتوبوس برای او اتفاق افتاد، گفت: «زنی به سمت من آمد و گفت به ترکیه بازگردم درحالیکه من اهل این کشور نیستم. من به این رفتار او اهمیتی ندادم و به جلوی اتوبوس رفتم، اما او این رفتار نژادپرستانه خود را ادامه داد.»

بولات این حادثه را در شبکه‌های اجتماعی با کاربران به اشتراک گذاشت و همچنین گفت: «بدون در نظر گرفتن آنکه حجاب داریم یا نداریم، یا رنگ پوست و قومیت‌مان چیست نباید از کنار چنین حوادثی گذشت و آن را نادیده گرفت.»

این اولین بار نیست که در کشور‌های اروپایی حملات اسلام‌ستیزانه علیه مسلمانان از سوی شهروندان یا دولت‌ها انجام می‌شود، ماه گذشته نیز در ادامه اقدامات اسلام ستیزانه فرانسه، «ژرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه، اعلام کرد دو امام جماعت  با دستور وی برکنار شدند؛ ادعای او در آن زمان این بود که این دو امام جماعت خطبه‌هایی خلاف ارزش‌های فرانسه ایراد کرده‌اند.

این اقدام اسلام ستیزانه دولت فرانسه پس از آن انجام شد که «مجمع ملی فرانسه» لایحه جنجالی ضد اسلامی موسوم به «مبارزه با جدایی طلبی» را به رغم مخالفت شماری از احزاب چپ‌گرا و راست‌گرا تصویب کرد.

در آلمان نیز بارها حمله به مسلمانان گزارش شده است. چندی پیش گروهی از مهاجمان ناشناس به مسجدی در شهر «دویسبورگ» آلمان حمله کردند و ضمن آسیب به بنای این مکان مقدس، شعارهایی با مضامین نژادپرستانه بر روی دیوارهای آن نوشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار