حماس سرمایه‌گذاری در سودان را تکذیب کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برخی اخبار منتشره در خصوص سرمایه‌گذاری این جنبش در سودان را کذب خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آنچه را که برخی رسانه‌ها درباره سرمایه‌گذاری‌های این جنبش در سودان منتشر می‌کنند و گفته می‌شود دولت سودان آن‌ها را مصادره کرده است، تکذیب کرد.

برخی رهبران حزبی و سیاسی سودان نیز چنین اقدامی را به علت روابط صمیمی بین دو ملت فلسطین و سودان محکوم کردند.

خبرنگار العالم در گزارشی گفت صحبت از آن است که دولت سودان، دارایی‌ها و املاک جنبش حماس را در این کشور مصادره کرده است. دولت سودان درباره این موضوع توضیحی نداده، اما حقیقت آن است که یک کمیته تشکیل شده از طرف دولت سودان، اموال و املاک متعلق به فلسطینیان را مصادر کرده است. این‌ها املاکی است که فلسطینیان مقیم سودان سرمایه گذاری کرده‌اند و با یک طرف سیاسی خاصی هم ارتباط ندارند. حماس ارتباطش را با این اموال و املاک رد کرد.

ساطع الحاج حقوقدان و از رهبران نیرو‌های آزادی و تغییر گفت: باید بین یک مسئله اساسی و اموال از یک طرف و گروهی که تلاش کردند با اسم حماس، پوشش قانونی برای کار خودشان دست و پا کنند تفاوت قائل شویم. معتقدم حماس در رویارویی با کسانی که می‌خواهند از نام این جنبش سوءاستفاده کنند و برای مخدوش کردن وجهه آن در میان ملت سودان می‌کوشند، باید تدابیری اتخاذ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار