عصائب اهل‌الحق: ادعای بی اطلاعی اربیل از نشست عادی سازی باورکردنی نیست

سخنگوی عصائب اهل‌الحق عراق به نشستی که با هدف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل برگزار شد، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، «سعد السعدی» سخنگوی عصائب اهل‌الحق در واکنش به نشستی که با هدف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که در اربیل برگزار شد گفت: «ادعای اربیل مبنی بر اینکه این نشست بدون اطلاع آن در این شهر برگزار شده؛ باورکردنی نیست و اربیل با این کار ضمن نقض حاکمیت عراق، به دنبال استقلال اقلیم کردستان از دولت عراق نیز است.»

وی در ادامه گفت: «اربیل باید برای بازداشت برگزارکنندگان این نشست که خلاف قانون اساسی کشور است حکمی صادر کند، در غیر این صورت مسئولیت حضور عوامل رژیم صهیونیستی در خاک عراق بر عهده آن خواهد بود.»

او در پایان این اقدام اربیل را جرم خواند و گفت در صورتی که دولت عراق به این خیانت پاسخی ندهد، گروه‌های مقاومت و مردم اقدامی صورت خواهند داد.

روز شنبه نشست غیرقانونی در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق برگزار شد که یکی از اهداف آن عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس بود. بعد از این نشست دولت عراق به سرعت آن را رد و اعلام کرد به آرمان فلسطین خیانت نخواهد کرد و از برگزاری این چنین نشستی نیز بی‌خبر بوده است. با این حال نشست غیرقانونی اربیل واکنش مردم و گروه‌های مختلف عراق را برانگیخت و همه آن‌ها خواستار برخورد جدی با متخلفان بودند.

رئیس اقلیم کردستان عراق نیز پس از شدت گرفتن واکنش‌ها از برگزاری این نشست اظهار بی‌اطلاعی کرد!

با این حال با افزایش فشار مردم و گروه‌های مختلف عراق از سنی مذهب و اهل تشیع تا کرد‌های این کشور مقامات عراق امروز اعلام کردند شرکت‌کنندگان در این کنفرانس باید بازداشت شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار