آمار ۵ ساله کیلیان امباپه در لیگ قهرمانان اروپا

۵ سال پیش در چنین روزی کیلیان امباپه اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا انجام داد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کیلیان امباپه ستاره تیم فوتبال پاری سن ژرمن ۵ سال پیش در چنین روزی و با ۱۷ سال و ۲۸۲ روز، اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا با موناکو انجام داد. امباپه به عنوان بازیکن تعویضی و در دقیقه ۷۷ مسابقه میان تیم‌های موناکو و لورکوزن به میدان آمد و برای تیمش بازی کرد.

کیلیان امباپه که در ۳ بازی نخست خود در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی نشده است تا کنون ۴۷ بازی در این مسابقات انجام داده است و در این بازی‌ها ۲۷ گل به ثمر رسانده آماری که در نوع خود و نسبت به ستارگان بزرگی مثل رونالدو و مسی در این سن عملکرد بسیار بهتری است.

امباپه تا به امروز و در این ۴۷ بازی تنها ۲ هتریک را انجام داده است و هر ۲ بار هم در مسابقات خارج از خانه و با پاری سن ژرمن بوده. امباپه اولین بار در سال ۲۰۱۹ و در بازی مقابل کلوب بروژ در بلژیک موفق به ثبت هتریک شد و دومین بار هم در سال ۲۰۲۱/۲۰۰۲ و در بازی مقابل بارسلونا موفق شد در یک بازی ۳ گل به ثمر برساند.

امباپه

امباپه تا کنون مقابل ۲۰ تیم در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته است و تنها مقابل ۶ تیم آتالانتا، زسکا مسکو، لایپزیگ، لورکوزن، ناپولی و تاتنهام موفق به گلزنی نشده است.

کیلیان امباپه اکنون با ۲۲ سال یکی از ستارگانی است که می‌تواند در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به رکورد گلزنی رونالدو و مسی برسد ۲ بازیکنی که برترین گلزن تاریخ این مسابقات هستند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار