سخنگوی صنعت برق مطرح کرد؛

تعمیرات سالیانه ۴۰ واحد نیروگاهی آغاز شد

رجبی مشهدی گفت: عملیات تعمیرات سالیانه ۴۰ واحد نیروگاهی با ظرفیت حدود ۷ هزارمگاوات آغاز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به پیش بینی تمهیدات و برنامه ریزی‌های انجام شده، گفت: با پیش بینی تمهیدات و برنامه ریزی انجام شده عملیات تعمیرات سالیانه ۴۰ واحد نیروگاهی با ظرفیت حدود ۷ هزار مگاوات آغاز شده است که پس از خاتمه تعمیرات به مدار تولید باز خواهند گشت. 

او افزود: این اقدام با هدف آمادگی نیروگاه‌ها برای تولید برق در تابستان سال ١۴٠١ برنامه ریزی می‌شود. تعمیرات اساسی واحد‌های نیروگاهی هر ساله مطابق برنامه زمان بندی شده و متناسب با کاهش مصرف و افزایش ظرفیت ذخیره تولید صورت می‌پذیرد که با توجه به رشد مصرف امسال و کاهش ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق آبی از نیمه دوم مهر آغاز می شود که با تمهیدات پیش بینی شده سه هفته زودتر آغاز شده تا در تابستان به لحاظ آمادگی نیروگاه‌های موجود مشکلی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: از ۴۰ واحد نیروگاهی ۲۵ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۴ هزار و ۸۵۵ مگاوات مطابق برنامه زمان بندی تعمیرات و ۱۵ واحد نیروگاهی نیز به ظرفیت ۲۰۷۸ مگاوات جهت تعمیرات با هماهنگی قبلی از تاریخ ۱۶ شهریور تا ۳۱ شهریور تاکنون از مدار خارج شدند تا پس از تعمیرات مجددا به شبکه متصل شوند.

رجبی مشهدی افزود: با تعداد ۶۱۹ تعمیرات تجهیزات شبکه انتقال در سراسر کشور موافقت شده است.

او ادامه داد: شبکه‌های برق پس از عبور از ۴ ماه گرم سال که تحت فشار‌های حرارتی و افزایش مصرف برق بودند، برای تعمیرات از مدار خارج و با آمادگی کامل در مدار قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: در این مدت استان‌های خوزستان، تهران و فارس بیشترین حجم تعمیرات بر روی شبکه‌های انتقال را داشتند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار