ادامه روند صعودی بهای نفت در بازار‌های جهانی

قیمت نفت خام در پی ادامه نگرانی‌ها از کاهش عرضه به دلیل مشکلات فنی در پالایشگاه‌های خلیج مکزیک در آمریکا بار دیگر افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روند صعودی بهای طلای سیاه در بازارهای انرژی همچنان ادامه دارد. 

بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۰.۵ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۹۵ سنت رسید. این میزان بالاترین رقم این شاخص نفتی از سال ۲۰۱۸ میلادی تا به امروز محسوب می شود. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۰.۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، ۷۵ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

در همین حال، منابع صادرکننده نفت در آفریقا مانند نیجریه و آنگولا اعلام کرده اند برای افزایش تولید به میزان توافق شده در اوپک تلاش خواهند کرد. با این حال، اعضای سازمان اوپک  پلاس اعلام کرده اند در حال حاضر مخالف هر گونه افزایش تولید نفت خام و عرضه آن به بازار‌های جهانی هستند.

موسسه تحلیلی گلدمن ساکس پیش بینی کرده است در صورت ادامه روند کنونی عرضه و تقاضا در بازار‌های نفتی تا پایان سال جاری میلادی قیمت نفت برنت دریای شمال تا بشکه‌ای ۱۰۰ دلار هم خواهد رسید. به پیش بینی این موسسه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم تا پایان سال ۲۰۲۱ بشکه‌ای ۹۰ دلار معامله خواهد شد.

مهار نسبی همه گیری کرونا و امیدواری برای بهبود شرایط اقتصادی در کنار وقوع طوفان گرمسیری آیدا در مناطقی از آمریکا و تعطیلی نسبی پالایشگاه‌های این کشور در خلیج مکزیک و همچنین نزدیکی فصل سرما و افزایش تقاضا برای فرآورده‌های نفتی از عمده دلایل افزایش قیمت نفت در بازار‌های معاملات جهانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار