توضیح دادستان دشتستان در خصوص قطع لوله‌های غیر مجاز انتقال آب

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دشتستان در خصوص قطع لوله‌های غیر مجاز انتقال آب کشاورزان بخش ارم توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، یاسر حیدری دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دشتستان در خصوص قطع لوله‌های غیر مجاز انتقال آب کشاورزان بخش ارم گفت: در پی انتشار کلیپی از کشاورزان بخش ارم دشتستان مبنی بر قطع و پلمب لوله‌های غیر مجاز آب کشاورزی بدون حکم قضائی و برخورد نامناسب نیروی انتظامی با کشاورزان به آگاهی عموم می‌رساند که دشت ارم جزئی از دشت‌های ممنوعه بحرانی محسوب می‌شود، به این معنی که سالیانه بیش از ۲ متر از سفره آب زیرزمینی افت کرده و متاسفانه در آینده احتمال خشک شدن سفره آب زیرزمینی زیاد می باشد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب دشتستان تاکید کرد: استفاده بهینه، معقول و قانونی خواسته اغلب کشاورزان بخش ارم است، ولی متاسفانه تعدادی کشاورز اقدام به انتقال آب و اضافه برداشت از سفره آب زیرزمینی می‌کنند.

دادستان دشتستان افزود: اداره منابع آب در راستای اجرای قانون و حمایت از کشاورزان مجاز پس از اطلاع رسانی و نصب بنر و پس از ابلاغ اخطاریه، علیه کشاورزان غیر مجاز اقامه دعوا نموده و با اخذ دستور قضائی با همراهی نیروی محترم انتظامی اقدام به قطع لوله و پلمب آن جهت جلوگیری از اضافه برداشت نموده است.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: در اجرای این ماموریت حقوق شهروندی همانند مابقی مأموریت‌ها به درستی رعایت گردیده است.

دادستان دشتستان اظهار داشت: این حکم بر اساس قانون و پیگیری حقوق عامه صادر و اجرا گردیده و در اجرای آن هیچگونه ضرب و شتم و یا توهین و بی احترامی به کشاورزان عزیز صورت نگرفته است.

 وی افزود: انتظار می‌ر‌ود کشاورزان عزیز جهت پایداری منابع آب و اشتغال پایدار تابع قانون بوده و به حکم قانونی صادره تمکین نمایند.

دادستان دشتستان در پایان یادآور شد: افرادی که با انتشار کلیپ در فضای مجازی موجب خدشه دار شدن خدمات شبانه روزی ماموران انتظامی گردیده‌اند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.