یک میلیون و ۹۳۶هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال، یک میلیون و ۹۳۶هزار و ۲۲۸ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال، یک میلیون و ۹۳۶ هزار و ۲۲۸ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که از این میزان یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به بخش غیر نفتی و ۶۵۴ هزار و ۷۲۸ تن مربوط به بخش نفتی است.

او با بیان اینکه در همین مدت میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر ۱۹ هزار و ۷۰۰ TEU بوده است، افزود: از این میزان تعداد ۱۵ هزار و ۱۵۵ TEU مربوط به کانتینر پُر و ۴ هزار و ۵۴۵ TEU مربوط به کانتینر خالی است که افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در بازه زمانی نیمه نخست امسال، تعداد شناور‌های ورودی به بندر بوشهر هزار و ۲۰۸ فروند بوده، که از این میزان تعداد ۲۶۳ فروند مربوط به شناور‌های بالای هزار تن و تعداد ۹۴۵ فروند مربوط به شناور‌های زیر هزار تن است.

ارجمندزاده، تعداد شناور‌های خروجی از بندرهای استان را در ۶ ماه ابتدای امسال، هزار و ۱۰۱ فروند عنوان کرد که از این میزان تعداد ۲۱۵ فروند به شناور‌های بالای هزار تن و  ۸۸۶ فروند به شناورهای زیر هزار تن مربوط بوده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: در ۶ ماه نخست امسال، ۳۹ هزار و ۱۱۵ مسافر در بندرهای استان جابه‌جا شده‌اند که ۱۹ هزار و ۴۰۹ نفر به مسافران ورودی و  ۱۹ هزار و ۷۰۶ نفر به مسافران خروجی مربوط بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.