تصمیم عراق برای خرید سامانه اس-۳۰۰ از روسیه

یک مقام عراقی از تصمیم کشورش برای خرید سامانه پدافندی اس-۳۰۰ از روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس کمیته دفاع و امنیتی پارلمان عراق در سخنانی اعلام کرد مقامات عراق تصمیم دارند قراردادی را با روسیه برای بارگیری و انتقال موشک‌های پدافندی روسیه به این کشور به امضا برسانند.

به گفته محمدرضا آل حیدر، رئیس کمیته دفاع و امنیتی پارلمان عراق، یک هیئت از این کشور به سرپرستی فرمانده نیروی هوایی چندی پیش به روسیه سفر کردند و گفتگو‌هایی را در خصوص خرید سامانه اس-۳۰۰ به انجام رسانده اند.

او همچنین اعلام کرد بغداد در حال حاضر قرارداد‌هایی را با مسکو در زمینه تجهیز یک تیپ زرهی دارد. طبق اعلام این مسئول عراقی، نیرو‌های نظامی عراق تجربه گسترده‌ای در استفاده از سلاح‌های روسی، به خصوص تانک و خودرو‌های زرهی دارند.

گفتنی است سال گذشته یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، مانع تراشی‌های دولت آمریکا را عامل جلوگیری از دسترسی بغداد به سامانه پدافندی اس-۳۰۰ عنوان کرد.

علی الغانمی با تاکید بر اینکه خرید سامانه پدافندی اس-۳۰۰ اقدامی مهم برای حفاظت از آسمان عراق است، گفت وتوی آمریکا مانع خرید این سامانه روسی از سوی دولت عراق می‌شود.

این مقام پارلمانی عراق افزود تمامی کشور‌هایی که به دنبال حفاظت از امنیت ملی خود هستند، سامانه اس-۳۰۰ را از روسیه خریداری کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
همه اس 300 میخوان
آخرین اخبار