اجرای ۴۷ برنامه همزمان با دهه وقف در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همزمان با دهه وقف ۴۷ برنامه در استان زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همزمان با سالروز رحلت پیامبر (ص) آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

او بااشاره به اینکه دهه وقف فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویج این سنت حسنه است، افزود: با توجه به اهمیت وقف در جامعه در تقویم ملی کشور یک روز به نام وقف نامگذاری شده است.


کرمی ادامه داد: آغاز برنامه‌های دهه وقف با رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) مصادف شده است که در همین راستا برنامه‌های عزاداری و سوگواری این ایام همراه با اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در بقاع شاخص استان زنجان  اجرا خواهد شد.

او با اشاره به اینکه امسال هم برنامه‌های دهه وقف با در نظر گرفتن شرایط کرونایی اجرا خواهد شد، گفت: امسال ۴۷ برنامه در  استان  زنجان اجرا می‌شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اهم برنامه‌های دهه وقف در زنجان همایش تجلیل از امنا، واقفین، مدافعان سلامت، کارکنان نمونه، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار و مدیران استان، نشست خبری با اصحاب رسانه اجرای مسابقه در صدا و سیما در راستای ترویج فرهنگ وقف، معرفی بقاع متبرکه شاخص استان زنجان، معرفی موقوفات شاخص این استان برای هر شهرستان دو موقوفه از طریق فضای مجازی، چاپ نشریه احسان ماندگار و ارائه گزارش کامل بخشی از فعالیت‌های همه واحد‌های اوقاف خواهد بود.

او ادامه داد: تجلیل از خانواده اوقاف، سخنرانی در نماز‌های جمعه و گزارش فعالیت‌ها، معرفی امام جماعت موفق، معرفی موسسه قرآنی موفق و برگزاری ۵ محفل قرآنی در استان زنجام با حضور قاریان برتر نیز از دیگر برنامه‌هایی است که دهه وقف امسال اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.