تبادل بیش از ۲۰۰ اسیر میان طرف‌های یمنی در جنوب این کشور

رسانه‌های یمنی اعلام کردند دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن، بیش از ۲۰۰ اسیر را در یکی از استان‌های جنوبی این کشور تبادل کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اینکه مقامات دولت نجات ملی یمن بار‌ها تاکید کردند که آماده تبادل تمامی اسرا با دولت مستعفی یمن هستند، رسانه‌ها از تبادل بیش از ۲۰۰ اسیر در یکی از استان‌های جنوبی یمن خبر دادند.

منابع یمنی اعلام کردند: بعدازظهر امروز (چهارشنبه) حدود ۱۴۰ اسیر از نیرو‌های دولت مستعفی با ۷۰ اسیر از نیرو‌های صنعاء مبادله شده‌اند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه»، این عملیات با میانجیگری مقامات محلی یمن در در شهرستان «سامع» واقع در استان «تعز» صورت گرفته است.

بزرگ‌ترین مبادله اسرا در یمن تحت نظارت سازمان ملل و کمیته جهانی صلیب سرخ در مهر ۱۳۹۹ انجام شد و طی آن ۱۰۸۱ اسیر و بازداشتی از جمله ۱۵ نظامی سعودی و چهار نظامی سودانی که در قالب نیرو‌های ائتلاف سعودی در یمن حضور داشتند، تبادل شدند.

بر اساس توافق سوئد امضا شده میان دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن قرار بود همه اسرا با هم مبادله شوند؛ اما اختلاف میان اعضای ائتلاف سعودی مانع از انجام این کار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار