برگزاری مراسم یادبود قهرمان ملی شهید علی لندی در شهرکرد

مراسم یادبود قهرمان ملی شهید علی لندی با حضور خانواده شهید لندی و جمعی از دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در مدرسه شهید استکی شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مراسم یادبود قهرمان ملی شهید علی لندی امروز چهارشنبه هفتم مهر با حضور خانواده شهید لندی و جمعی از دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری و همکلاسی‌های این شهید، در مدرسه شهید استکی شهرکرد برگزار شد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این مراسم گفت: علی لندی دانش‌آموز ۱۵ ساله با نثار جان خود برای نجات ۲ نفر دیگر ایثار و فداکاری را در کشور زنده کرد.


بیشتر بخوانید


او افزود: شهید علی لندی یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز را زنده کرد و با شجاعت، ایثار و فداکاری خود نشان داد که دانش‌آموازن ایران اسلامی همچنان تداوم دهنده راه شهدا و امام شهدا هستند.

عباسی اضافه کرد: این شهید بزرگوار از حق خود، زندگی و جان و همه چیز خود گذشت تا دیگران را نجات دهد و این ایثار و فداکاری حاصل تعلیم و تربیت صحیح، ایمان قوی، روحیه قوی این شهید ۱۵ ساله است که از کودکی در ذات و وجود این شهید رشد و نمو پیدا کرده است.

فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: یاد و خاطره و همچنین ایثار و فداکاری شهید علی لندی همیشه در ذهن‌ها زنده خواهد ماند.

او افزود: این قهرمان ملی با از خودگذشتگی و ایثارگری خود نشان داد که ایثارگری زمان و مکان و سن و سال نمی‌شناسد.

قائدامینی اضافه کرد: دانش‌آموز ۱۵ ساله علی لندی نخستین مدال افتخار دانش‌آموزی کشور را کسب کرد و نامش را بر صفحه تاریخ ایران ماندگار شد.

علی لندی نوجوان ۱۵ ساله، شهریورماه امسال پس از وقوع آتش‌سوزی در منزل یکی از همسایگان اقوامش در شهر ایذه خوزستان، دل به آتش زد تا ۲ نفری را که میان شعله‌های آتش بودند نجات دهد که در این حادثه دچار سوختگی شدید شد و روز دوم مهرماه براثر جراحت، شهید شد.

علی لندی بخشی از دوران تحصیلی خود را در مدرسه شهید استکی شهرکرد سپری کرد، جایی که اکنون همکلاسی‌های سابق او، دل‌تَنگش شده اند.

این دانش‌آموز شهید، زمانی که در شهرکرد نیز سکونت داشت در یکی از تیم‌های فوتبال چهارمحال و بختیاری ورزش خود را دنبال می‌کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.