معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام :

هیچ مشکلی در بازگشت زائران از مرز مهران وجود ندارد

فتاحی گفت: به دلیل تمهیدات و برنامه ریزی از پیش انجام شده هیچ مشکلی در بازگشت زائران از طریق مرز مهران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، الیاس فتاحی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در نشست قرارگاه ویژه اربعین در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: از روز گذشته به تدریج زائرانی که به کشور عراق رفتند، باز می‌گردند و از این افراد پس از ورود به کشور تست کرونا گرفته می‌شود.

او افزود: تمامی زائران در نخستین گیت ورود پس از انجام تست رپید وارد کشور می‌شوند و افرادی که تست آنان مثبت باشد تحت نظارت مراقبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایلام بصورت مجزا و جدا از سایرین راهی محل سکونت خود می‌شوند.

معاون استاندار یادآور شد: افرادی هم که بدحال باشند و حال آنان مساعد نباشد تحت نظارت نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی مستقر در پایانه مرزی مهران برای درمان و مراقبت بیشتر به بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران ارجاع داده می‌شوند.

فتاحی ادامه داد: هم اکنون ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری در پایانه مرزی مهران فعال و آماده خدمات رسانی به زائران است.

او با قدردانی از تمامی دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی، انتظامی و امنیتی استان تاکید کرد: گروه راهنمای مستقر در پایانه مرزی مهران پس از نماز مغرب و عشا فعال شوند و زائران را پس از ورود به پایانه تا محل سوار شدن به اتوبوس‌ها هدایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: بدلیل حفظ سلامت تمامی زائران باید پس از ورود به کشور به سمت محل مشخص اتوبوس‌های مستقر در پایانه هدایت شوند و از طریق از اتوبوس راهی محل سکونت خود شوند.

عملکرد کمیته‌های قرارگاه ویژه اربعین رضایت بخش است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این نشست اظهار داشت: تمامی کمیته‌های قرارگاه ویژه اربعین بخوبی وظایف خود را انجام داده اند و تغذیه و آب در پایانه مرزی به اندازه کافی موجود است.

احمد کرمی افزود: اتوبوس به اندازه کافی برای بازگشت زائران به مقصد در پایانه مرزی مستقر است و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

او ادامه داد: افرایش تعداد گیت‌ها و همچنین تنظیم صحیح فرآیند تست کرونا که همواره مورد تاکید مسوولان کشوری است در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.