رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۳۰ پروژه کشاورزی در لرستان بهره‌برداری می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۳۰ پروژه زیربخش‌های کشاورزی این استان با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دست اقدام است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،   اسفندیار حسنی مقدم رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۳۰ پروژه زیربخش‌های کشاورزی این استان به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دست اقدام است.

 حسنی مقدم اظهار کرد: این طرح‌ها در قالب ستاد توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی کلنگ‌زنی شده است و یا در آستانه صدور مجوز و اجرا قرار دارد که با بهره‌برداری از آن‌ها شاهد جهش تولید در زیر بخش‌های کشاورزی استان خواهیم بود.

او ادامه داد: تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن و هوشمند با توجه به محدودیت‌های منابع آبی بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد که در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی، تشکیل تعاونی‌های تولید و کشاورزی مبتنی بر قرارداد، این بخش را اقتصادی‌تر می‌کند و استفاده بهینه از منابع را به دنبال دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در شرایط کنونی، کشور با یک نبرد تمام عیار اقتصادی با کشور‌های سلطه گر مواجه است بنابراین همه باید با هم اندیشی، تعامل و ارائه برنامه‌های مدون و منسجم جهت رفع مشکلات، بی نیازی کشور از بیگانگان، استقلال اقتصادی، اقتدار و امنیت غذایی تلاش کنیم.

حسنی مقدم افزود: لرستان نیز می‌تواند یکی از قطب‌های اقتصادی کشور باشد چراکه دارای ظرفیت‌های طبیعی و مادی فراوانی است و با تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی می‌توان به این مهم دست یافت.

او ادامه داد: با اعتبارات محدود دولتی و پیچیدگی‌های سیستم اداری، توسعه بخش کشاورزی به کندی پیش می‌رود بنابراین باید سرمایه گذاران را حمایت و برخی از اقدامات مانع تسریع در کار سرمایه گذاری را تعدیل کنیم.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.