بزرگترین اتحادیه کارگران یمن:

آمریکا و سازمان ملل مسئول فاجعه انسانی در یمن هستند

اتحادیه سراسری کانون‌های کارگران یمن، آمریکا و سازمان ملل متحد را مسئول کامل همه رنج، مشقت‌ها و فاجعه‌های انسانی در یمن دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره،  اتحادیه سراسری کانون‌های کارگران یمن، آمریکا و سازمان ملل متحد را مسئول کامل همه رنج و مشقت‌ها و فاجعه‌های انسانی در همه بخش‌ها در یمن دانست.

این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه راهزنی دریایی که در چارچوب طرح نسل کشی جمعی علیه ملت یمن صورت می‌گیرد به فاجعه‌های انسانی در بخش‌های بهداشتی و خدماتی منجر شده است.

این اتحادیه همچنین سکوت سازمان ملل متحد و محاصره‌ای را که نقض آشکار قانون بین الملل بشردوستانه است، محکوم کرد و از همه طرف‌های عربی و بین المللی خواست با یمنی‌ها ابراز همبستگی رسانه ای، حقوقی و انسانی کنند تا محاصره دریایی و هوایی و زمینی یمن لغو شود.

سازمان‌های بین المللی فعال در یمن همچنین با انتشار گزارشی در حاشیه هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تاکید کردند که میلیون‌ها نفر در یمن هر روز برای زنده ماندن مبارزه می‌کنند.

سازمان صلح یمن  در چهل و هشتمین دور نشست‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل که در ژنو برگزار شد، خواستار پایان جنگ علیه این کشور شد.

بیش از هزار نفر در هر هفته در یمن بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه می‌میرند. هیچ نشانه‌ای بهتر از این آمار نمی‌تواند حجم فاجعه‌ای را بیان کند که یمن با آن روبروست. مدیرکل صندوق کودکان ملل متحد یونیسف، تصویر هولناکی از وضع یازده میلیون و ۳۰۰ هزار یمنی ترسیم می‌کند که برای زنده ماندن متکی به دریافت کمک‌های انسانی هستند. بین یمنی ها، دو میلیون و ۳۰۰ هزار کودک زیر پنج سال هستند که از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و ۴۰۰ هزار نفر از آن‌ها با خطر مرگ قریب الوقوع روبرو هستند.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

ائتلاف متجاوز سعودی همچنین اقدام به توقیف کشتی‌های حامل سوخت، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی یمن کرده و این کشور در ۶ سال اخیر به دلیل محاصره همه جانبه ائتلاف متجاوز سعودی با کمبود شدید مواد سوختی، غذایی و تجهیزات پزشکی مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار