معادن، گنج های پنهان نگین کویر/ بهشتی که زیر پای سرمایه گذاران است

معادن خراسان جنوبی یکی از عناصر مهم توسعه استان هستند که برخی از آن ها با بی مهری مواجه شده اند و باید برای فعال سازی و حمایت از سرمایه گذاران آن ها تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، زغال سنگ، خاک‌های صنعتی، منیزیت، سنگ‌های تزئینی، بنتونیت، سنگ آهن، طلا، مس، بازالت، پتاس، سیلیس، سرب و روی از جمله مواد معدنی خراسان جنوبی هستند که تأمین کننده مواد اولیه مورد نیاز بسیاری از صنایع اند.

این‌ها زیرخاکی‌های ارزشمندی هستند که در خودکفایی صنعتی یک کشور نقش بسیاری دارند.

با وجود ظرفیت عظیمی که این معادن برای توسعه دارند، اما همچنان برخی از آن‌ها غیر فعال هستند.

از خوشحالی کارگران شاغل تا اندوه کارگران خانه نشین

یکی از کارگران معادن خراسان جنوبی می‌گوید: خوشحالیم که می‌توانیم به اقتصاد کشورمان کمک کنیم و قدمی در جهت توسعه مملکت برداریم.

او ادامه می‌دهد: کارگران بسیاری هستند که در معادن استان فعالیت می‌کنند و نان را بر سر سفره خانواده هایشان می‌برند که باید از آن‌ها حمایت شود.

این کارگر عنوان می‌کند: مسئولین به فکر کارگران معادن باشند و بدانند که توسعه معادن می‌تواند اشتغال بسیاری ایجاد کند و این امر به توسعه کشور کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید


او بیان می‌کند: چندین واحد معدنی در استان غیرفعال هستند و کارگرانشان از سپرده و سرمایه خود امرار معاش می‌کنند که باید برای فعال سازی معدن‌های آن‌ها و بر سر کار آوردنشان فکری کرد.

چرا ۵۰ معدن دارای پروانه نتوانسته اند فعال شوند؟

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور چندی پیش به خراسان جنوبی سفر کرد و در جریان مشکلات معادن استان و کارگران مشغول به کار در آن‌ها قرار گرفت.

او در شورای اداری استان که در پایان سفر برگزار شد، گفت: ۵۰ معدن در سطح استان پروانه بهره برداری آن‌ها صادر شده، اما اقدامی برای فعال سازی آن‌ها انجام شده که باید پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار کرد: معادنی که هنوز فعال نشده اند، در امر بهره برداری و فعال سازی به مشکلاتی برخورد کرده اند که باید آن‌ها را پیگیری کرد و به حل قضایا کمک کرد.

فعالیت ۶۹۶ معدن در خراسان جنوبی

ایمانطلب معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۶۹۶ معدن دارای پروانه معدنی در خراسان جنوبی فعال هستند.

او افزود: این تعداد معدن ۵۲ نوع ماده معدنی را در استان استخراج می‌کنند.

فراموش نکنیم که توسعه معادن می‌تواند به توسعه همه جانبه استان کمک کند و سرمایه گذاران باید در این وادی پر از برکت قدم بگذارند و مسئولین نیز از آن‌ها حمایت کنند.

حمایت مسئولین از سرمایه گذاران می‌تواند به تقویت روحیه آن‌ها برای بهره برداری از معادن کمک کند و اشتغال و رونق را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.