۸۴ درصد از مراجعان به اماکن عمومی بهداشت فردی را رعایت می‌کنند

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: براساس بررسی های انجام شده در یک هفته گذشته ۸۴ درصد مراجعان در اماکن عمومی بهداشت فردی را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لیدا رفعتی مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۴۰ درصد مراجعان به پایانه مسافربری، ۳۵ درصد مراجعان مراکز ورزشی و ۲۵ درصد مراکز شماره گذاری و معاینه فنی و تالارهای پذیرایی بهداشت فردی را رعایت نکرده بودند.

او افزود: ۷۴ درصد مراجعان به اماکن عمومی فاصله فیزیکی را رعایت کردند که کمترین میزان مربوط به مراکز شماره گذاری و معاینه فنی با ۵۰ درصد، استخرهای شنا و مراکز تفریحی ۵۵ درصد، آرامستان ۶۳ درصد و مهدکودک ۶۴ درصد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان افزود: همچنین به دنبال بازرسی صورت گرفته از چهار هزار و ۷۷۸ مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان مشخص شد که در ۷۳ درصد این واحدها از ماسک استفاده می شود.

رفعتی ادامه داد: کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز ورزشی با ۶۰ درصد، پایانه های مسافربری برون شهری ۶۰ درصد و رستوران ۷۰ درصد است

او بیان کرد: مجهز بودن به دستگاه تهویه هوا یکی از اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که در بازرسی های صورت گرفته از چهار هزار و ۷۷۸ واحد مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان همدان ۸۴ درصد معادل چهارهزار و ۱۱ واحد به این دستگاه مجهز بودند.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۶۰۱ واحد متخلف در یک هفته گذشته به مرجع قضایی معرفی و ۳۶ واحد نیز پلمب شد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.