گلایه استاندار قزوین از پیشروی کند ساخت مسکن ملی

استاندار قزوین از پیشروی کند ساخت مسکن ملی در استان گلایه کرد و گفت: اگر پیمانکاران نمی‌توانند پروژه‌ها را عملی کنند، قراردادشان فسخ شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،جمالی پور، استاندار قزوین در جلسه شورای تأمین مسکن گفت: قرار بود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در ساخت مسکن کمک حال مردم باشد و اگر نمی‌تواند پروژه‌ها را عملی کند، قراردادش فسخ شود.

وی افزود: حقوق مردم بسیار اهمیت دارد و اگر پیمانکار کوتاهی می‌کند سریعاً با او برخورد کنید.

جمالی پور خاطرنشان کرد: شاهد تورم لحظه‌ای در کشور هستیم و هر روزی که می‌گذرد بار سنگین مالی برای مردم ایجاد می‌شود.

وی افزود: به موضوع مسکن باید با سرعت بیشتری رسیدگی شود.

جمالی پور با بیان اینکه بهره وری از زمان و منابع بسیار مهم است، تصریح کرد: در نظام مدیریتی، شرایط بدی داریم و بهره وری از نیروی کار کمتر از یک ساعت است.

وی افزود: مدیران استان، به مسئله بهره وری به عنوان اصل اساسی، توجه کنند.

پیشرفت ۱۳ درصدی طرح اقدام ملی مسکن

فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: برخی از پروژه‌های مسکن هنوز به پیشرفت فیزیکی نرسیده است، اما مردم هزینه سوم خود را هم پرداخت کرده اند.

وی به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها هم اشاره کرد و افزود: پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن ۱۳درصد پیشرفت فیزیکی کرده است نه ۱۵ درصد.

فرخزاد خاطرنشان کرد: کارشناسانی که پیشرفت فیزیکی مسکن‌های در حال ساخت را بالاتر از حد، تأیید می‌کنند باید در آینده پاسخگو باشند.

پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن، فقط تا مرحله فنداسیون

سلیمانی مدیر پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن بنیاد مسکن، گفت: بنیاد مسکن به عنوان نماینده دولت در طرح اقدام ملی مسکن در مهرگان فعالیت می‌کند.

وی افزود: از میان پیمانکاری که در مهرگان در حال ساخت مسکن هستند، شرکت ارش ارمن که باید ۵۰۰ واحد مسکونی تحویل دهد، پس از گذشت ۷ ماه، از برنامه ریزی عقب مانده است.

سلیمانی به پرداخت نکردن وام از سوی بانک‌ها اشاره کرد و گفت: با بانک مسکن به دلیل مشاعی بودن سند‌ها و نبود سند‌های تک برگ نمی‌توانیم قرارداد ببندیم و بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات سند تک برگ می‌خواهد.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را تا مرحله فنداسیون عنوان کرد و افزود: کارشناسان بانک از پروژه بازدید کرده اند و هر چقدر تسهیلات زودتر پرداخت شود خانه‌ها هم زودتر تحویل داده می‌شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: برخی از هزینه‌ها همچون اخذ پروانه و نظام مهندسی از آورده مردم تأمین می‌شود و به همین دلیل مجبور بودیم از مردم آورده سوم را هم دریافت کنیم.

بدقولی پیمانکار برای ساخت مسکن فرهنگیان

فرجی، معاون بنیاد مسکن هم از ساخت مسکن برای فرهنگیان خبر داد و افزود: شرکت پیمانکار برای اعتبارسنجی به بانک مراجعه نکرده است و ما درصدد تعویض شرکت پیمانکار و اخذ قرارداد با پیمانکار جدید هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.