آزمایشگاه تخصصی زرشک معطل اعتبار

مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خواستار پیگیری احداث آزمایشگاه تخصصی زرشک و تامین اعتبار برای آزمایشگاه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بیکس مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بابیان اینکه مشکل صادرات زرشک بار میکروبی است، گفت: بازاریابی و فروش مشکل اصلی زرشک در استان است.

وی با بیان اینکه زرشک توسط دلالان از افراد مختلف با کیفیت‌های متفاوت خریداری و مخلوط می‌شود،افزود: این موضوع بعداً در ارائه محصول به بازار‌های صادراتی مشکل ایجاد می‌کند.

 بیکس با تاکید بر اینکه باید بارگاه‌های زرشک را همه کشاورزانی که سطح زیر کشت بالای دو هزار متر دارند، ایجاد کنند، عنوان کرد: در زمینه فروش و بسته بندی زرشک تازه باید به صورت ویژه ورود کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم حداقل ۲۰ درصد محصول زرشک را به صورت تازه به بازار ارائه دهیم حجم زیادی از مشکل کشاورزان کاسته می‌شود.

بیکس خواستار پیگیری احداث آزمایشگاه تخصصی زرشک و تامین اعتبار برای آن شد و عنوان کرد: تشکل‌های قوی در حوزه زرشک نداریم و منظور از قوی بودن فقط از لحاظ مالی نیست بلکه باید تشکلی باشد که مورد قبول همه قرار گیرد.

مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلات صنایع و واحد‌های تولیدی در حوزه زرشک را باید جمع بندی کنیم، ادامه داد: زرشک در کشور مغفول مانده است و راهکار آن حضور در نمایشگاه ها، معرفی برند ویژه و تولید محصولات فراوری شده می‌باشد.

وی با بیان اینکه ۱۷ نوع محصول از زرشک تایید شده است، ادامه داد: زرشک را با تولید یک محصول از آن نمی‌توانیم نجات دهیم باید دایره تولیدات را گسترده ترکنیم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.