ردپای یک پایگاه اطلاعاتی انگلیس در ترور شهید سلیمانی

یک نشریه انگلیسی در گزارشی از نقش احتمالی یک پایگاه وابسته به آمریکا و متعلق به کشور انگلیس در ترور سردار سلیمانی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه گاردین در گزارشی با اشاره به آنکه پیشتر برخی منابع از نقش احتمالی دولت انگلیس در ترور ناجوانمردانه سپهبد «شهید قاسم سلیمانی» خبر داده بودند، اعلام کرد که اکنون برخی فعالان انگلیسی خواستار پیگیری جدی این موضوع شدند.

گزارشی که پیشتر در این باره منتشر شده بود، سوالاتی را درباره نقش انگلیس در عملیات‌های آمریکا مطرح می‌کرد و در آن اعلام شد که احتمال دارد سردار سلیمانی بر اساس داده‌هایی ترور شده باشد که از پایگاه «آرای‌اف من‌وید هیل» به دست آمده بود؛ «پایگاه آرای‌اف من‌وید هیل» درواقع یک پایگاه آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) است.

گاردین در ادامه این سوال را مطرح کرد که باید دید آیا کارکنان این پایگاه در حملات پهپادی آمریکا در یمن، پاکستان، و سومالی نیز نقش داشتند یا نه، البته انگلیس در این کشور‌ها به طور آشکار درگیر جنگ نیست.

در این گزارش «بارنابی پیس» یک روزنامه‌نگار تحقیقی، در پیامی اعتراضی از فعالیت نیرو‌های آمریکایی و انگلیس در پایگاه «آرای‌اف من‌وید هیل» که در خفا انجام می‌شود، انتقاد کرده است. او همچنین در بخشی از این گزارش نوشت: «اگر تغییری در فعالیت‌های این پایگاه مشاهده نشود، تمام اقدامات آن از جمله نظارت‌ها و تجسس‌های اورولی و اعدام‌های فراقضائی همچنان به روال خود ادامه دارند.»

این گزارش در نشستی ویژه در کارزار «پاسخگویی مرکز من‌وید هیل» ارائه شد. در این جلسه درخواست انجام فعالیت‌ها از سوی این پایگاه آمریکایی به گونه‌ای که توانایی درخواست پاسخ در قبال آن‌ها باشد، مطرح شد.

در بخشی دیگر از این گزارش پس از اعلام احتمال نقش داشتنِ این پایگاه در عملیات‌هایی در یمن و پاکستان و دیگر کشورها، آمده است: «اسناد افشا شده نشان می‌دهد که به احتمال زیاد «من‌وید هیل» نقش بارزی در ترور قاسم سلیمانی داشته است.»

بنابر اعلام گاردین وزیران ایران و انگلیس درباره اینکه پایگاه هوایی یورکشایر نقشی در ترور سردار سلیمانی داشت یا نه اظهارنظری نکرده اند.

بارنابی پیس در این باره نیز می‌نویسد: «چنین اطلاعات محرمانه سوالات بسیاری بغرنجی در ذهن ایجاد می‌کند. دخالت انگلیس و من‌وید هیل در تروری که می‌توانست شروع یک جنگ باشد، باید نگران کننده باشد. عدم موفقیت انگلیس در اطمینان به آنکه این پایگاه در این ترور نقش نداشت، سوالات بسیاری درباره اقدامات این پایگاه مطرح می‌کند.»

این گزارش از سوی گاردین در حالی منتشر شد که به تازگی «تمیر هایمن» رئیس شعبه اطلاعات رژیم صهیونیستی موسوم به «امان»، در مصاحبه‌ای اذعان داشت که تل‌آویو نقش بارزی در انجام عملیات ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس داشته است.

سحرگاه روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی و ۱۰ تن دیگر از یاران ایشان از‌جمله ابو مهدی المهندس، فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق، در یک حمله هوایی از سوی ارتش تروریست آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
اولاً ما زدیم آنها خودشان می دونند ما فقط یک پایگاه آمریکا را نزدیم ما ابهت پوشالی آمریکا را زدیم و ویران کردیم
ثانیاً مگر آمریکا گفته بود اگر ایران بزند ما پنجاه نقطۀ ایران را خواهیم زد ، زد ؟
ثالثاً مگر مسئولین ما برای انتقام وقت تعیین کردند که می گویید کاری نکردید ما تمام قدرت ظالمانۀ آمریکا را هدف گرفته ایم و این نیازمند برنامه دراز مدت و صبر و تدبیر عاقلانه است که ایران دنبال می کند ،
رابعاً آمریکا بابه شهادت رساندن سردار عزیزمان هزینۀ سنگینی را پرداخت کرده و حالا حالاها باید بپردازد و خود آمریکایی ها خودشان خوب می دانند چه هزینه ای را پرداخته اند و می پردازند و می خواهند با لفاظی های خود ما را به جایی بکشانند که دوست دارند اما ما بازی آنها را نخواهیم خورد و راه مبارزۀ مؤثر با آمریکا را خوب بلدیم شما باید فعلاً درس سیاست بیاموزید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
مگر می شود آمریکا و اسرائیل جنایتی انجام دهند و مادرشان انگلیس نجس در آن نقشی نداشته باشد؟جبهه شیطان همیشه متحد و یکپارچه در برابر حق وارد عمل شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
با سلام از روز اول که سردار سلیمانی به شهادت رسید مشخص بود که کشور انگلیس خبس و موزی دراین کار دست داشه است تاریخ ایران این را می گوید البته بعضی؛ به اصطلاح سیاسی که ساده لوح هستند اینگونه فکر نمی کنند تاریخ ایران از زمان شاه عباس صفوی تا اکنون این کشور ها استعمارگر واشغالگر به شهادت رسانند سرداران و توطئه علیه این سرزمین بوده است پس از تاریخ باید درس عبرت بگیریم متاسفانه در کتاب درسی مدارس ؛ تاریخ اینگونه حوادٍ خذف شده باید حقایق برای جوانان و نوجوانان بازگو شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
هرجا که سفارت انگلیس منشا فتنه واغتشاش ودرک ناراحت اون ترور نمونه اش در اغتشاشات قبل کشورمان هم داریم که حضور علنی داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
همه سرویس های اروپاهی .... به امریکاو انگلیس گزارش اطلاعاتی می دن شکی نیست ان شاالله خدا بلای سرشون بیاره که نفهمند از کجا خوردن ، سرزمین ایران چند 100 ساله از این خوناشام ها ضربه می خوردن چقدر انسان ها به دست این ظالمان شهید شدن و خوبه که ملت یادشون نره اینها با این سرزمین چه کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
مگر میشود تروری در ایران صورت بگیرد و مثلث امریکاو انگلیس که هنوز خود را بریتانیا نینامد و اسراییل رژیم عامل و قصاب محله در انها شریک نباشند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
انتقام سخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
داغ دلم دوباره تازه شد......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
مگر کسی به خباثت انگلیس و آدمکشی های این غربی های وحشی شک دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اگه بخوایی منطقی باشیم و پیگیر باشن
همه دنیا یعنی اون ظالمان حاج قاسم براشون دشمن بود
واینم طبیعیه دشمن خودتو از بین ببری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
دنبال چی هستید اگه انگلیس باشه جرات انتقام گرفتن دارید مگه امریکا علنی گفت ما زدیم چیکار کردین من حاضرم اگه از من حمایت بشه من ترامپ بکشم حتی اگه خودم هزار بار بمیرم تا نشان دهم ایرانی یعنی چه
Romania
بختیاری
۲۳:۰۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
ایران میبایست شرق کشور را هم تا چین در کنترل خود می‌گرفت.
درود بر سرداران بزرگ ایران خار چشم بدخواهان و دشمنان و پستان عالم.
درود بر سلیمانی عزیز و کرمان قهرمان پرور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
شاید ما تو بعضی جاها انتقام گرفته باشیم ولی رسانه ما اونقدر ضعیف عمل کرده که اصلا کسی از انتقام با خبر نشده

ولی کوچکترین اقدام اسراییل علیه ایران تو رسانه هاشون به شدت بازتاب داده میشه و بزرگ نمایی میشه

در واقع انتقام دررسانه ها گرفته میشه و اسرائیل بوسیله رسانه پیروز عملیات در ایران نشون داده میشه

نمونه اون هلاکت و کشته شدن پدر موشکی و فضایی اسرائیل بود که شاید انتقام ایران از شهید فخری زاده باشه

ولی کمتر کسی باخبر شد
Iran (Islamic Republic of)
شوذب
۲۲:۵۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
این روباه پیرازامریکاه بتراست بایدسفارت خانه اش تعطیل شوداین سفارخانه لانه جاسوسی است رابطه با این دولت یعنی رابطه با شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
سلام بر شهیدان راه خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
لعنت به روباه پیر
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۱۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
مگه شک داشتین تمام اروپاییها هم نقش داشتن هم خبر داشتن فقط الکی گفتن متاسفیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
مسئولان ما رگ غیرتشون در مقابل یاوه گویی و گستاخی رژیم کودک کش اسرائیل پاره شده

اسراییل داره هر روز امکان نظامی ما رو منفجر می‌کنه ولی صدایی از کسی بلند نمیشه

باشه همین جور ادامه بدین خواهید دید که چگونه این رژیم جعلی و آدم کش ، عزیز ترین فرماندهان و دانشمندان ما رو از بین خواهد برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
این یک اصل مسلمه که عملیات های تروریستی بر علیه ایران با همکاری و همپوشانی تعداد متعددی از سرویسهای اطلاعاتی انجام میشه و یک سرویس اطلاعاتی به تنها علیه کشور کاری را از پیش نخواهد برد.
آخرین اخبار