کانادا یک سعودی را متهم به کمک به داعش دانست

دادستان‌های کانادایی یک فرد سعودی را متهم به همکاری با گروه تروریستی داعش دانستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دادستان‌های کانادایی یک شهروند کاناداییِ متولد عربستان سعودی را متهم به همکاری با گروه تروریستی داعش دانستند و گفتند او مبلغ این گروه است.

این دادستان‌ها با بیان آن‌که همکاری این شخص با داعش درحدی بود که در جنگ‌ها برای این گروه نارنجک پرتاب کرده است، افزودند: «این شخص فیلم سربریدنِ جیمز فولی، روزنامه‌نگار آمریکایی را منتشر کرده است.»

وزارت دادگستری کانادا نام این فرد را «محمد خلیفه» اعلام کرد و گفت: «این فرد شخصیت برجسته‌ای در رسانه انگلیسی زبان گروه تروریستی داعش در سوریه است.»

در بیانیه وزارت دادگستری کانادا آمده است: «محمد خلیفه فیلم‌های زبان انگلیسی داعش را روایت کرد و پیش از آن‌که آمریکا او را بگیرد، تا سال ۲۰۱۹ یک جنگنده برای این گروه محسوب می‌شد.»

او به تازگی ازسوی نیرو‌های فدرال کانادا بازداشت و امروز (شنبه) اتهامات علیه وی در دادگاه اعلام شد.

در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) گروه تروریستی داعش از قتل دو روزنامه‌نگار آمریکایی خبر داد و تصاویر بریدنِ سر آن‌ها را نیز منتشر کرد.

یکی از روزنامه‌نگاران آمریکایی که به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسید، «استون سوتلوف» ۳۱ ساله بود که یکسال قبل از کشته شدنش، در حالی که مشغول تهیه خبر از تحولات سوریه بود، ناپدید شد. داعش همچنین پیش از آن یک خبرنگار دیگر آمریکایی به نام «جیمز فولی» را به قتل رسانده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار