با حمایت از پتروشیمی تا ۱۰ سال دیگر نیازی به ارز نفت وجود ندارد

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران گفت: با حمایت از پتروشیمی تا ۱۰ سال دیگر نیازی به ارز نفت وجود ندارد و این صنعت می‌تواند دست‌ِکم ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز کشور را تامین کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد مهدوی دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران در نشست با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل و جمعی از مدیران پتروشیمی جم  بیان کرد: صنعت پتروشیمی می‌تواند اقتصاد ما را احیا کند.

او افزود: کمیسیون صنایع مجلس را به خودمان خیلی نزدیک می‌دانیم و احساس می‌کنیم که مشکلات را درک می‌کند، توقع این است که به ما کمک شود.

 دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران ادامه داد: راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی جم به تولید خاویار پتروشیمی کمک می‌کند، یعنی از طرح‌های پیشران با ارزش افزوده است.

مهدوی با اشاره به تحریم و مسائل ناشی از آن افزود: اگر از صنعت پتروشیمی حمایت شود تا ۱۰ سال دیگر نیازی به ارز نفت وجود ندارد و ارز پتروشیمی‌ها دست‌ِکم ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند و مشکلات تحریم به حداقل می‌رسد.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل پتروشیمی جم نیز عنوان کرد: پتروشیمی جم در میان مجتمع‌های پتروشیمی به لحاظ تنوع تولید، خوراک تولیدی، رقم صادرات و... نقش و جایگاه منحصربه‌فردی دارد.

رضا علیزاده پیش از ظهر شنبه ۱۰ مهرماه در نشست با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی که در عسلویه حضور یافتند، با اشاره به برخی از مشکلاتی که صنعت پتروشیمی با آن درگیر است، افزود: ما مسائل موجود را منعکس می‌کنیم و انتظار داریم دیدگاه‌های انجمن صنفی و لوایحی که در عرصه پتروشیمی به مجلس می‌آید مورد توجه خاص نماینده‌ها و رئیس مجلس واقع شود.

او ادامه داد: در میانه تحریم‌هایی که با آن مواجه هستیم، پتروشیمی‌ها نقش ارزنده‌ای در تامین ارز مورد نیاز کشور ایفا کرده‌اند، با اینکه ظرفیت ما چند برابر این است و می‌توانستیم سود بیشتری را عاید کشور  کنیم و همچنین فرصت‌های شغلی بیشتری فراهم سازیم.

مدیرعامل پتروشیمی جم بیان کرد: البته حالا هم دیر نشده است و می‌توان با تصویب قوانین و ایجاد فرصت، ظرفیت‌های بالقوه کشور در حوزه پتروشیمی را به فعل رساند.

علیزاده با اشاره به خودتحریمی‌های موجود در کشور عنوان کرد: پتروشیمی جم با همه اعتباری که دارد بعد از چند سال پیگیری برای طرح‌های توسعه‌ای خود و پس از انعقاد قرارداد بهسازی زمین، دچار مشکلاتی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.