کاهش سن اهدای خون

مدیرکل انتقال خون مازندران از کاهش ۲ ساله سن اهدای خون در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون مازندران از کاهش ۲ ساله سن اهدای خون در استان و فراهم شدن اهدای خون برای داوطلبان ۱۶ سال به بالا خبر داد.

او افزود: شرایط سنی برای بار اولی‌هایی که علاقمند به اهدای خون هستند، به شرط داشتن رضایت نامه از پدر و مادر یا فردی که سرپرستی آن‌ها را برعهده دارد، امکان پذیر خواهد بود.

ذوالفقار تقوی گفت: افرادی هم که سن آن‌ها ۶۵ تا ۷۰ سال هست و به طور مستمر دوبار در سال خون اهدا می‌کنند، می‌توانند با تأیید پزشک مربوطه خون اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در استان دائمی است، از تمامی افرادی که توانایی اهدای خون را دارند، تقاضا کرد تا با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان برای تأمین خون‌های مورد نیاز بیماران اقدام کنند.

تقوی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال حدود ۶۳ هزار واحد خون در مازندران در مراکز خون گیری دریافت شد، افزود: با وجود کاهش حداقلی اهدای خون در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، خوشبختانه نیاز خونی استان تأمین شد.
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت:با توجه به شرایط کرونایی و مصرفی بخشی از فرآورده‌ای خونی توسط بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انتظار هست که شهروندان استان برای مشارکت در امر خیرخواهانه و نوع‌دوستانه اهدا خون اقدام کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار