تحقق ۱۵۸.۵ درصدی تعهد بنیاد برکت برای اشتغالزایی در سامان

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال ۱۵۸.۵ درصد تعهد بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی در شهرستان سامان محقق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، روانبخش رئیسیان مجری طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در چهارمحال و بختیاری در نشست با امام جمعه سامان اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۱۵۸.۵ درصد تعهد بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی در این شهرستان محقق شده است.

او افزود: هدف‌گذاری امسال بنیاد برکت در شهرستان سامان اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر بود که با تلاش‌های شبانه‌روزی، در نیمه نخست سال‌جاری با ۵۸.۵ درصد افزایش، برای ۳۱۷ نفر در این شهرستان اشتغال‌زایی شد.


بیشتر بخوانید


رئیسیان اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌نظر می‌رسد این هدف‌گذاری با ۱۰۰ درصد رشد تا پایان امسال به ۴۰۰ نفر افزایش یابد.

او ادامه داد: اقدامات بنیاد برکت از دی‌ماه سال گذشته در شهرستان سامان شروع و عملیات اجرایی برنامه‌ها و طرح‌ها از فروردین‌ماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

رئیسیان گفت: در نیمه نخست سال‌جاری ۳۱۴ نفر از متقاضیان واجدشرایط دریافت تسهیلات در شهرستان سامان شناسایی شد که از این تعداد ۱۱۷ نفر تاکنون تسهیلات را دریافت و کار خود را شروع کرده‌اند و پرونده ۱۷۷ متقاضی دیگر برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال شده است.

او اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برکت در شهرستان سامان تاکنون در ۱۰ روستای این شهرستان آغاز شده است و سال آینده ادامه این طرح در بقیه روستا‌های شهرستان اجرایی می‌شود.

رئیسیان گفت: بنیاد برکت برای هر کدام از طرح‌های اشتغال‌زایی به متقاضیان واجد شرایط انفرادی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد، بازپرداخت ۶۰ ماهه و دوره تنفس سه تا ۶ ماهه پرداخت می‌کند که البته سقف این وام‌ها برای کارگاه‌ها و تعاونی‌ها قابل افزایش است.

او به اعلام شرایط و ضوابط پرداخت این تسهیلات به دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها اشاره و تاکید کرد: بنیاد برکت برای راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک مقیاس پس از گرفتن مجوز‌های لازم، یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار